Öppna kategorin

Säker skog

212 inlägg 58771 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Säker skog

Lars Björk  
#358692 Startar en tråd som enbart handlar om Säker skog och själva Säker skog som fenomen.
Många har mycket att säga om denna förening både positivt och negativt!
Vad vill du diskutera om Säker skog?

Inga personangrepp eller förtal är ok!

(Till moderator -sökte efter tråd som enbart handlar om Säker skog och Säker skog som fenomen men hittade ingen. Visste inte riktigt under vilken kategori den passar så lade den här så länge... )

Vänligen.

Lars



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Säker skog

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#358697 Vad ÄR Säker Skog för något?

Användarvisningsbild

Re: Säker skog

anersimyra  
Användarvisningsbild

Re: Säker skog

totte  
#358733
Lars Björk skrev:(Till moderator -sökte efter tråd som enbart handlar om Säker skog och Säker skog som fenomen men hittade ingen. Visste inte riktigt under vilken kategori den passar så lade den här så länge... )


Finns vad jag sett ingen tråd om Säker skog i sig, däremot ett antal oändliga diskussionstrådar om motorsågskörkortet. Vore ju bra om det här inte kom att handla om det kortet, det är väl så genomtjatat som det bara kan bli. Tråden ligger väl bra där den ligger tror jag.

Användarvisningsbild

Re: Säker skog

Lars Björk  
#358740 Kan alltid hoppas, men att det inte skulle dyka upp ser jag som tveksamt!
Då låter vi tråden ligga där den ligger...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Säker skog

Lars Björk  
#358750
Mangan skrev:Vad ÄR Säker Skog för något?


Det är en bra fråga tycker jag!
Vad är Säker skog egentligen?

Har inte någon vidare koll på det men vad kom först? Säker skog eller AFS 2012:1 ?
Med tanke på den särställningen Säker skog har är det lätt att bli konspiratorisk.
Har Säker skog genom sin ställning gjort att Arbetsmiljöverket skapade 2012:1?
Det fanns även innan AFS 2012:1 ett kunskapskrav för användning av motorsåg.
Har Arbetsmiljöverket special anpassat AFS 2012:1 för Säker skog?
Frågorna blir lätt många!


Vänligen.

Lars

   TS
Användarvisningsbild

Re: Säker skog

T Landström  
#358751 Säker Skog startade 2005 tror jag...

http://sakerskog.se/om-oss/

Avatar Fallback

Re: Säker skog

jannee  
#358763 Finns en hel del bra information att söka hos Säker skog - för alla som inte är fullfjädrade proffs. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Säker skog

totte  
#358890
Lars Björk skrev:Kan alltid hoppas, men att det inte skulle dyka upp ser jag som tveksamt!
Då låter vi tråden ligga där den ligger...


Nej det är ju klart. Hoppas bara det inte blir samma oändliga tugg om för och emot körkortet, utan mer handlar om Säker skog som organisation och dess ställning. Borde klargjort tydligare att det bara var min personliga förhoppning, diskussionen är förstås upp till deltagarna och inte min sak att bestämma.

Användarvisningsbild

Re: Säker skog

Lars Björk  
#359190
totte skrev:
Lars Björk skrev:Kan alltid hoppas, men att det inte skulle dyka upp ser jag som tveksamt!
Då låter vi tråden ligga där den ligger...


Nej det är ju klart. Hoppas bara det inte blir samma oändliga tugg om för och emot körkortet, utan mer handlar om Säker skog som organisation och dess ställning. Borde klargjort tydligare att det bara var min personliga förhoppning, diskussionen är förstås upp till deltagarna och inte min sak att bestämma.


Det lär tuggas eller snarare idisslas om om den saken i oändlighet!

Skulle vara intressant och gräva lite och se vad för skelett som finns att finna inom Säker skog. Får se vad tiden räcker till.
Tittar man rent ytligt på vad som varit och vad som är kan man inte annat än att bli lite skeptisk. EU pengar för olika projekt går att ansöka om. Oftast med regeln om att EU endast står för halva kostnaden. Allt skall redovisas och är offentligt för den som önskar göra en granskning. Hur det sedan kom sig att det gick att ansöka om ekonomiskt stöd (EU pengar) för utbildningskostnaden från den ekonomiska föreningen som inte ingick i projektet från början. Det är här någonstans som saker inte känns ok! Kan inte sätta fingret på det (ännu) men något fel är det!
En ordentlig djupdykning kan nog finna en och annan juridisk tveksamhet!

Vänligen.

Lars

   TS
Användarvisningsbild

Re: Säker skog

T Landström  
#359194
Lars Björk skrev:
totte skrev:
Lars Björk skrev:Kan alltid hoppas, men att det inte skulle dyka upp ser jag som tveksamt!
Då låter vi tråden ligga där den ligger...


Nej det är ju klart. Hoppas bara det inte blir samma oändliga tugg om för och emot körkortet, utan mer handlar om Säker skog som organisation och dess ställning. Borde klargjort tydligare att det bara var min personliga förhoppning, diskussionen är förstås upp till deltagarna och inte min sak att bestämma.


Det lär tuggas eller snarare idisslas om om den saken i oändlighet!

Skulle vara intressant och gräva lite och se vad för skelett som finns att finna inom Säker skog. Får se vad tiden räcker till.
Tittar man rent ytligt på vad som varit och vad som är kan man inte annat än att bli lite skeptisk. EU pengar för olika projekt går att ansöka om. Oftast med regeln om att EU endast står för halva kostnaden. Allt skall redovisas och är offentligt för den som önskar göra en granskning. Hur det sedan kom sig att det gick att ansöka om ekonomiskt stöd (EU pengar) för utbildningskostnaden från den ekonomiska föreningen som inte ingick i projektet från början. Det är här någonstans som saker inte känns ok! Kan inte sätta fingret på det (ännu) men något fel är det!
En ordentlig djupdykning kan nog finna en och annan juridisk tveksamhet!

Vänligen.

Lars


På vilket sätt varför skulle dom inte kunna söka ett EU-stöd?

Användarvisningsbild

Re: Säker skog

Peteflamingstar  
#359227
Lars Björk skrev:Skulle vara intressant och gräva lite och se vad för skelett som finns att finna inom Säker skog. Får se vad tiden räcker till.
Tittar man rent ytligt på vad som varit och vad som är kan man inte annat än att bli lite skeptisk. EU pengar för olika projekt går att ansöka om. Oftast med regeln om att EU endast står för halva kostnaden. Allt skall redovisas och är offentligt för den som önskar göra en granskning. Hur det sedan kom sig att det gick att ansöka om ekonomiskt stöd (EU pengar) för utbildningskostnaden från den ekonomiska föreningen som inte ingick i projektet från början. Det är här någonstans som saker inte känns ok! Kan inte sätta fingret på det (ännu) men något fel är det!
En ordentlig djupdykning kan nog finna en och annan juridisk tveksamhet!

Vänligen.

Lars


Börjar ju misstänka att denna tråd endast startats för att smutskasta Säker Skog. Har du någon personlig vendetta mot Gullberg och company vet jag inte om detta är rätt ställe att lufta det. Samma sak har ju skrivits och replikerats mellan dig och Gullberg i andra medier redan.

Avatar Fallback

Re: Säker skog

Krokmark  
#359232 De gånger jag kommit i kontakt med Säker Skog så har jag varit mycket nöjd.
Har blivit några gånger då jag tagit ABSD.
Mycket bra instruktörer och proffsigt bemötande, lärorikt och pedagogiskt.
Små grupper vilket har gjort att man kunnat ha mycket resonerande och praktiska övningar.
AB kommer jag inte ihåg vem instruktören var, men övriga kurser har det varit Agne Bergkvist, en av upphovsmännen till Throw-Saw.

Avatar Fallback

Re: Säker skog

jannee  
#359242 Säker Skog söker garanterat alla bidrag och ersättningar som finns. Inte för inte det finns ett vinstintresse - vi är väl alla sådana :?:
Hur stor nytta det sedan är med deras utbildningar är upp till var och en att avgöra.

Användarvisningsbild

Re: Säker skog

T Landström  
#359246 Om man ska tro deras hemsida så plockar dom inte ut någon vinst... Står på vilka som "äger" föreningen...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).