Valmet 901/945 Husqvarna550xpg Röjsåg 535fbx 545fxt 535rxt
Skogsmiljö och Trädlära
November stormen Gorm 2015
mån 30 nov 2015, 06:42#354298Hörde just i radion att ni haft orkanstyrka i södra Sverige & Danmark!
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
mån 30 nov 2015, 07:10#354299Sågat ut 2 Pers nu på morgonen. Å hann till jobbet med någon minut till godo.
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
mån 30 nov 2015, 07:47#3543042 meter bakom denna är en persons garage utfart. Återvändsväg. Så han var väldigt tacksam att jag kom. Svärfar har marken fram till fastigheten.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
mån 30 nov 2015, 09:08#354312Tänkte åka skogsvägen o se förödelsen. Kom halvägs på 2,5 km. Sedan låg det en stor tall. Den fick vara så jag gick resten av vägen.
Det var som sist förtallar som har trillat. Cirka 100 stycken. Något enstaka småträd. Dom hela bestånden verkar ha klarat sig. Har dock inte varigt överallt.
Skapa konto
Det var som sist förtallar som har trillat. Cirka 100 stycken. Något enstaka småträd. Dom hela bestånden verkar ha klarat sig. Har dock inte varigt överallt.
Skapa konto
mån 30 nov 2015, 09:32#354313Har varit ute och sågat sedan kl 1 .grannarnas träd har trillat in på min villa tomt och ett antal träd över vägen bara på våra korta vägsträcka. Tanten som bor 2 hus upp har hemtjänst så vi ville öppna vägen redan i natt till dem. Har ingen aning om hur min skog ser ut 2 mil norr om mig.ska titta till den efter jobbet...
mån 30 nov 2015, 09:41#354316Hej,
Jag håller tummarna att det gått bra för er där nere, det verkar som att Gorm varit värre än höstens tidigare stormar. Håll oss gärna uppdaterade.
Läste på ATL nu om stormen och såg din bild på första sidan @erre , har ATL varit i kontakt med dig?
Skapa konto
Jag håller tummarna att det gått bra för er där nere, det verkar som att Gorm varit värre än höstens tidigare stormar. Håll oss gärna uppdaterade.
Läste på ATL nu om stormen och såg din bild på första sidan @erre , har ATL varit i kontakt med dig?
Skapa konto
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
mån 30 nov 2015, 09:49#354318Jajamen.
Dom undrade om dom fick ta min bild.
Vet ej om rubriken passande perfekt till min bild.
Dom undrade om dom fick ta min bild.
Vet ej om rubriken passande perfekt till min bild.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).