Socialt (mer om oss)
Dagens prestation
tor 26 nov 2015, 21:10#353642
Då är vi två här som har svärmor som jobbar för våra föter! Jag gillar dom hemgjorda, och lyckligvis har jag en svärmor och en tant av min fru som gör sitt bästa!
Här är för och efter bilder
ilbajten skrev:Dagens prestation här hemma kom från svärmor som vet prexis va en svärson helst har på fötterna...[emoji4][emoji106]
Då är vi två här som har svärmor som jobbar för våra föter! Jag gillar dom hemgjorda, och lyckligvis har jag en svärmor och en tant av min fru som gör sitt bästa!
Här är för och efter bilder
Jack of all trades, master of none!
tor 26 nov 2015, 21:53#353653
De hittades i en helt ordinär granplantering, dock ska inte jag berömmas för urvalet.
Vedmaskin skrev:ananders skrev:Gjort slottsfrun nöjd genom att sätta upp granarna vid ingången.
Man kan tro att granarna är klonade. Har du hittat dom i en julgrans odling?
De hittades i en helt ordinär granplantering, dock ska inte jag berömmas för urvalet.
tor 26 nov 2015, 22:02#353656
Det är svårt nog att hitta fina granar. Men att hitta två som passar ihop är inte lättare.
ananders skrev:Vedmaskin skrev:ananders skrev:Gjort slottsfrun nöjd genom att sätta upp granarna vid ingången.
Man kan tro att granarna är klonade. Har du hittat dom i en julgrans odling?
Det är svårt nog att hitta fina granar. Men att hitta två som passar ihop är inte lättare.
fre 27 nov 2015, 15:55#353760Lite konstiga färger på raggsockorna bara
Gult o blått ska det väl vara
Också vann ni dubbelt i skidsprinten idag. Ni borde ha fästvalla på glidytorna för att det ska bli jämt
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas
fre 27 nov 2015, 16:56#353768
Färger - det tänker jag inte på bara dom känns goda i kängorna
Men det där med skidåkning blir bara ointressant nu - det är bara pängar, pängar och pängar i den idrotten som i så många andra 😡 Jag längtar tilbaka till den tiden då åkarna kom in från timmerskogen och drog i väg på tunga trädskidor, och senn åkte dom tilbaka på jobb i skogen
halvproffs skrev:Lite konstiga färger på raggsockorna baraGult o blått ska det väl vara
Också vann ni dubbelt i skidsprinten idag. Ni borde ha fästvalla på glidytorna för att det ska bli jämt
Färger - det tänker jag inte på bara dom känns goda i kängorna
Men det där med skidåkning blir bara ointressant nu - det är bara pängar, pängar och pängar i den idrotten som i så många andra 😡 Jag längtar tilbaka till den tiden då åkarna kom in från timmerskogen och drog i väg på tunga trädskidor, och senn åkte dom tilbaka på jobb i skogen
fre 27 nov 2015, 17:33#353774
Fint med redig väg!
loppan skrev:En väg blev det i dag.
Fint med redig väg!
Vedeldande skogsägare, leker med motorsåg på vintern å grävmaskin på sommaren.
lör 28 nov 2015, 11:14#353926En kollega äger en travhäst som en annan kollega tränar och kör, själv är jag måttligt intresserad av såna hästar men när jag ser filmen på deras första vinst igår så ryser jag faktisk.
Från näst sista plats, så jävla coolt! Tänk vilken känsla att glida i mål då..
http://www.atgvision.com/ sök på "Blomqvist Reo" och håll ögonen på den gröna kusken.
Från näst sista plats, så jävla coolt! Tänk vilken känsla att glida i mål då..
http://www.atgvision.com/ sök på "Blomqvist Reo" och håll ögonen på den gröna kusken.
"Du kan ta smålänningen ur Småland men aldrig Småland ur smålänningen"
lör 28 nov 2015, 11:38#353928Det är faktiskt en fantastisk känsla. Har haft och tränat travhästar i min ungdom.
När dom någon gång vann var tillfredställningen total.
För skogstokar är det ungefär som när hela vinterns gallringsområde är färdigt och man står i änden och bara njuter
När dom någon gång vann var tillfredställningen total.
För skogstokar är det ungefär som när hela vinterns gallringsområde är färdigt och man står i änden och bara njuter
Snickare som fuskar i skogen ungefär 5 månader om året.
lör 28 nov 2015, 19:39#354000
Så har tomten gjort jobbet igjen - vandrat genom stan med 3 - 400 ungar i tomtparad och senn tänd julgranen på torget! Som alltid mycket trevligt.
Men det ni inte visste är att Tomten använder huggarkängor från nån tysk skomakare - ska se mig om etter andra nästa år
Så har tomten gjort jobbet igjen - vandrat genom stan med 3 - 400 ungar i tomtparad och senn tänd julgranen på torget! Som alltid mycket trevligt.
Men det ni inte visste är att Tomten använder huggarkängor från nån tysk skomakare - ska se mig om etter andra nästa år

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).