Vedmaskiner, flishuggar
Vedklyvstillsats till ATV Skogsvagn
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga inVedklyvstillsats till ATV Skogsvagn
tis 30 okt 2012, 18:27#192063Nu har jag förstått varför man ska ha fyrhjuling och liten huggarvagn för......kr
TS
tis 24 nov 2015, 20:43#353269Hej,
Jag gick igenom gamla videoklipp som inte funkade och dök då på denna video som @molnia lade in redan 2012 i "Posta era bilder från vedtillverkning..."
Sökte vidare men fann inget mer om denna kärra med vedklyvstillsats.
Visst förtjänar denna en egen tråd?
Jag gick igenom gamla videoklipp som inte funkade och dök då på denna video som @molnia lade in redan 2012 i "Posta era bilder från vedtillverkning..."
Sökte vidare men fann inget mer om denna kärra med vedklyvstillsats.
Visst förtjänar denna en egen tråd?
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
tis 24 nov 2015, 20:54#353276Ser ut som en VÄLDIGT dyr grej i förhållande till sin effektivitet.
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
Re: Vedklyvstillsats till ATV Skogsvagn
Camwood - Edsbro Norrtälje Kommun och skog i Nyadal Höga kusten och träverkstad och såg i Enviken Dalarna- ons 25 nov 2015, 17:05
ons 25 nov 2015, 17:05#353407Vedmaskineriet tror jag inte på men utskutet/särdragningen av vagnen är genial. har liknande funktion på SMV Drivaxen är och VÄLDIGT bra när man kört fast. Är det vanligt med den funktionen på ATV vagnar?
SMV 21 s SMV Drivax Fendt Dieselross med halvband BM55 med kedjor och kälke MF 35 Ockelbo 8000 med kälke
Re: Vedklyvstillsats till ATV Skogsvagn
ons 25 nov 2015, 19:40#353434
Nokkavagnen och Avestavagnen (ms*) har skjutbar boggie. Om det är det du syftar på?
Camwood skrev:Vedmaskineriet tror jag inte på men utskutet/särdragningen av vagnen är genial. har liknande funktion på SMV Drivaxen är och VÄLDIGT bra när man kört fast. Är det vanligt med den funktionen på ATV vagnar?
Nokkavagnen och Avestavagnen (ms*) har skjutbar boggie. Om det är det du syftar på?
//Henke månskensskogsbonde
sön 10 apr 2016, 18:54#386710Hej,
Riktigt synd att videon ovan tagits bort. Även om det kanske inte var den mest kommersiellt gångbara produkten så var den ändå häftig...
Någon som har fungerande video på den?
Riktigt synd att videon ovan tagits bort. Även om det kanske inte var den mest kommersiellt gångbara produkten så var den ändå häftig...
Någon som har fungerande video på den?
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).