Traktorer och processorer
Anpassa Valmet 705 för skog och snö

ons 28 okt 2015, 20:19#348357Har lusläst hela tråden nu och det har varit riktigt rolig läsning!
Blir nog tjusigt med takbåge!
Blir nog tjusigt med takbåge!
Re: Anpassa Valmet 705 för skog och snö
ons 28 okt 2015, 21:35#348372tja Landström, vi får se vad jag kan hitta på....
Karlsson, trevligt att du fann mitt pladder i tråden roligt,
jag ska bara lyckas med sista tentan på fredag så ska jag ta tag i lite traktorprojekt sen.
Karlsson, trevligt att du fann mitt pladder i tråden roligt,
jag ska bara lyckas med sista tentan på fredag så ska jag ta tag i lite traktorprojekt sen.
TS
ons 28 okt 2015, 21:56#348377Hrmf de har inte ens min sambo beskyllt mej för 
Jodå, grävde ner markrör till planen för maskinhall i helgen....
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Jodå, grävde ner markrör till planen för maskinhall i helgen....
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
ons 28 okt 2015, 22:11#348385
Ja..Det är du inte ensam om..
gnisten83 skrev:Japp, stort behov av plats under tak
Ja..Det är du inte ensam om..
ons 28 okt 2015, 22:12#348386Men då måste du ju starta en egen tråd för det! annars ska jag se till att du blir bannad härifrån.
@Fredrik Reuter den hära grabben får du hålla koll på, sköter han sig inte så vet du vad du ska göra..
@Fredrik Reuter den hära grabben får du hålla koll på, sköter han sig inte så vet du vad du ska göra..
TS
ons 28 okt 2015, 22:19#348391Jepp, en maskinshalltråd från Gnisten, det är nog nästan ett måste!
Det hade varit riktigt intressant med en sådan projektstråd, för många gissar jag!
Det hade varit riktigt intressant med en sådan projektstråd, för många gissar jag!
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
tor 29 okt 2015, 06:21#348417Jaha....de var ord o inga visor
Får väl plåta lite framöver o starta en ny tråd ist för att spamma din
Får väl plåta lite framöver o starta en ny tråd ist för att spamma din
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
fre 06 nov 2015, 20:40#349825jag skriver inte en beskrivning över bygget av takbågen 2ggr, så ni får tjuvläsa i tråden på maskinisten.
Och ni behöver inte vara inloggade för att läsa och se bilder. önskar ni kommentera något behöver man ju vara inloggad där, men ni kan ju skriv det här då..
https://www.maskinisten.net/viewtopic.p ... 1#p3231431
Och ni behöver inte vara inloggade för att läsa och se bilder. önskar ni kommentera något behöver man ju vara inloggad där, men ni kan ju skriv det här då..
https://www.maskinisten.net/viewtopic.p ... 1#p3231431
TS
fre 20 nov 2015, 22:01#352602
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
TS
lör 21 nov 2015, 06:12#352655Jag monterade en egentillverkad verktygslåda på bakskärmen för att få lite extra plats i hytten och minska slammer.
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas
lör 21 nov 2015, 10:07#352679Jag vet inte om jag har nämnt det förut, det finns/fanns smalare underreden(20-25cm), dock är dessa mekaniska men helt ok dämpfunktion. Bredden på dessa smala gör otroligt stor skillnad för fotutrymmet. Det kanske är för sent nu när ett nytt och fint fundament är konstruerat.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).