Öppna kategorin

Säpo grep IS-terroristen på asylboende i BOLIDEN SKELLEFTEÅ

19 inlägg 8252 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Säpo grep IS-terroristen på asylboende i BOLIDEN SKELLEFTEÅ

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#352309 Säpo har gripit efterlyste radikale IS-terroristen Mutar Muthanna Majid.
Gripandet bekräftas på Säpos hemsida.
Gripandet skedde på asylboendet i Boliden i Västerbotten.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/terror ... i-boliden/
http://norran.se/nyheter/blaljus-nyhete ... den-488677
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21796741.ab

Insatsen ägde rum mot ett asylboende som Migrationsverket har i Boliden. Asylboendet, som består av fyra byggnader, ligger mot Skolgatan och Marina Gränsen I Boliden 3 mil norr om Skellefteå.

Jag såg flera fordon från insatsstyrkan, det kändes overkligt och olustigt, Jag räknade till elva polisbilar och en bil som såg ut att vara från insatsstyrkan. För att vara i lilla Boliden var det ett otroligt pådrag.
Jag såg även poliser med hjälm och skottsäkra västar. Någon skottlossning har inte förekommit.
Den misstänkte terroristen, ska ha sprungit ut på balkongen där han blev övermannad.
Det har gripits tre personer i ett trapphus, minst två i ett annat trapphus och fyra personer i ytterligare ett annat trapphus

JAG HAR MIN SKOGSFASTIGHET I NÄRHETEN.....

Skelleftå AIK slog Växsjö med 5-2
^:)^ ^:)^


Senast redigerad av Sweden-viking tor 19 nov 2015, 22:11, redigerad totalt 4 gånger.

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Säpo grep IS-terroristen på asylboende i BOLIDEN SKELLEF

Bosse1  
#352314 A

Användarvisningsbild

Re: Säpo grep IS-terroristen på asylboende i BOLIDEN SKELLEF

Seb macahan  
#352340 Då kan vi ge Jannee +1rätt för tidigare inlägg i en annan tråd:

Vi har säkert många sympatisörer ibland oss, kan t.o.m. vara din närmaste vad vet du :?:
Lika väl som man kan vara en SD anhängare kan man sympatisera med IS eller M eller t.o.m vara vänsterpartist (kommunist) :lol:

Nu kanske inte detta var dina närmaste Viking :wink: men bra nära ändå :-SS

Avatar Fallback

Re: Säpo grep IS-terroristen på asylboende i BOLIDEN SKELLEF

550  
#352344 Bäst du går ut i din skog och tittar så han inte har gömt några bomber där då :wink:

Användarvisningsbild

Re: Säpo grep IS-terroristen på asylboende i BOLIDEN SKELLEF

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#352346 [-X %-( :-$ :-$ O:-)

   TS
Avatar Fallback

Re: Säpo grep IS-terroristen på asylboende i BOLIDEN SKELLEF

stefanm  
#352359 Jag bor också i närheten och har min skog mellan Boliden och jörn. Känns lite obehagligt och overkligt när det helt plötsligt händer sånt i närheten!

Användarvisningsbild

Re: Säpo grep IS-terroristen på asylboende i BOLIDEN SKELLEF

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#352389 Nu när man sovit på saken och fått lite distans så har man några tankar som snurrar...

Och frågan som alla ställer sig: Är verkligen kontrollen över de som kommer till Sverige så fruktansvärt obefintlig att en internationellt efterspanad terrorist kan glida genom Sverige upp till norrlands skogar och tillåtas bo där skyddat på ett asylboende i fyra veckor?

Men tänk vad snabbt det går när man äntligen går ut med namn och tydligt signalement på en misstänkt förövare. Polisen, SÄPO och media skulle ta och använda det oftare? Bra jobbat!

Varningar för detta har funnits länge, kan bara notera att de varningarna inte är obefogade.....
Sverige är terroristernas eget lilla SPA här på jorden, omhuldade av en naiv och ytterst korkad regering.

Man undrar nu hur den sk "egen kontrollen" kommer att se ut, alltså ursäktandet och hur alla dessa åsiktspoliser som nu kommer att framträda i medier och bortförklara. Spänningen lär blir olidlig så jag slår på kaffebryggaren och popcornmaskinen ! Jag ser fram emot rena rama underhållningen när, Löfvén utan något som helst ansvar för rådande förhållanden i sina framträdanden, stammandes kommer att ta bortföklaringarnas konst till en helt ny nivå!

Vilken fjäder i hatten Löfven! Men Löfven får krypa till korsett och erkänna att han varit naiv........
Man får väl inte säga så mycket mer?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Säpo grep IS-terroristen på asylboende i BOLIDEN SKELLEF

Seb macahan  
#352398 Utan att ha en aning, men med lite åtanke på hur polisiärt arbete brukar gå till. Det är ju rätt sällan som Polisen stormar HA eller Bandidos utan att ha några konkreta bevis för brott. Man vet ju att det är organisationer som är kriminellt finansierade men ändå låter man de vara tills man har nått o gå på. Kan det inte vara liknande strategi med en terrorist? Kan det inte vara bättre att låta dom tro att allt är lugnt och fint var dom nu bor så man vet var i världen dom befinner sig när man väl har något o gå på?
Som sagt jag vet inte om det är så man resonerar, det jag måste säga är att jag ofta blir imponerad av hur snabbt man ofta ringar in gärningsmännen vid stora attentat. Det kan ju vara så att utövarna ser gärningen som något hedersamt och gärna vill få uppmärksamheten men ändå.

Avatar Fallback

Re: Säpo grep IS-terroristen på asylboende i BOLIDEN SKELLEF

jannee  
#352412 Telefonavlyssning :?:

Användarvisningsbild

Re: Säpo grep IS-terroristen på asylboende i BOLIDEN SKELLEF

anersimyra  
#352435 Säpo och polisen i Boden fick beröm för sin insats !!!! Det var ju någon som kände igen den efterlyste, varken säpo eller någon annan hade en aning om var den efterlyste befann sig, är det berömvärt ? Strax innan säpos presskonferens häromdagen sas det att säpo på kort tid tappat kontrollen över misstänkta IS sympatisörer i landet.. :shock:

Användarvisningsbild

Re: Säpo grep IS-terroristen på asylboende i BOLIDEN SKELLEF

rokon  
#352436 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21800018.ab mannen dom tog hade sitt namn på dörren frågan är bara vem denne är? Påminner mig om ett avsnitt från en gammal Kalle-Anka där de flög till månen eller om det var till en annan planet, träffade på utomjordingar, varje gång de högg med svärd mot dem så blev de 2 stycken till.

Avatar Fallback

Re: Säpo grep IS-terroristen på asylboende i BOLIDEN SKELLEF

jannee  
#352437 Kan INTE vara lätt för varken Säpo eller rikskrim att ha koll på ALLA IS sympatisörer, finns många svenskfödda som sympatiserar med den terrororganisationen.
Vem vet vad de håller på med i lägenheten/villan bredvid din/min.
I min ungdom höll kreti pleti på med hembränning (finns säkert även några idag) men utomstående hade ingen aning, kanske svaga misstankar men mer var det inte.
Polisen fick i alla fall ingen kännedom om brotten, tror att sympatisörer till IS mest umgås med likasinnade och då främst över nätet eller skype. Är inte lätt för att säga omöjligt att kartlägga alla oliktänkande.
Kan nynazister via lite enkel manipulation lyckas hyra olika bygdegårdar eller liknade lokaler för sina möten vad tror ni inte smarta IS fanatiker kan göra. I de lugnaste vattnen går de största fiskarna, kanske bara är toppen på ett isberg vi nu skönjer.
Blanda ihop (köpa ingredienser) kan snart sagt vilken datakunnig person som helst enkelt göra, information och ingredienser finns att köpa på nätet. Med "rätt" umgänge kan du när som helst köpa mer eller mindre valfritt vapen.
I Bolidengripandet är nog polisen fel ute IGEN.

Avatar Fallback

Re: Säpo grep IS-terroristen på asylboende i BOLIDEN SKELLEF

axwell  
#352447
anersimyra skrev:Säpo och polisen i Boden fick beröm för sin insats !!!! Det var ju någon som kände igen den efterlyste, varken säpo eller någon annan hade en aning om var den efterlyste befann sig, är det berömvärt ? Strax innan säpos presskonferens häromdagen sas det att säpo på kort tid tappat kontrollen över misstänkta IS sympatisörer i landet.. :shock:

Svårt, med all rätt, att veta hur mycket SÄPO vet.
Flera timmar efter gripandet "visste" inte SÄPO:s presstaleskvinna var i landet det hade skett.

Tidningarna är så kåta på att få vara snabbt ut med sina tolkningar att en stor del av brottslingarna hinner rymma fältet.

Avvaktar med intresse vad det här tillslaget gav för resultat.

Avatar Fallback

Re: Säpo grep IS-terroristen på asylboende i BOLIDEN SKELLEF

Hema  
#352449
anersimyra skrev:Säpo och polisen i Boden fick beröm för sin insats !!!! Det var ju någon som kände igen den efterlyste, varken säpo eller någon annan hade en aning om var den efterlyste befann sig, är det berömvärt ? Strax innan säpos presskonferens häromdagen sas det att säpo på kort tid tappat kontrollen över misstänkta IS sympatisörer i landet.. :shock:

Ja man kan verkligen undra.

Avatar Fallback

Re: Säpo grep IS-terroristen på asylboende i BOLIDEN SKELLEF

özach  
#352533 Terrornissen skulle åka norrut , hade hört talas om is hotellet i joukasjärvi haha

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).