Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14873 inlägg 4199999 visningar 231 följer Svara, dela mm...  

Re: Dagens prestation

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#349653Inte roligt att sitta i den stugan om vinden låg på.

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#349700Tror nog att tallen hade stått i femtio år till. Men om femtio år finns det ingen kvar som kan fälla ett träd. Om de inte kan ladda hem en app och göra det med telefonen.

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#349705Om femtio år är det bara elektriska sågar, antagligen med några säkerhetsdetaljer som gör att de bara kan kapa fällda träd. ;) Tveksam till att man får fälla träd manuellt om femti år (som yrke, alltså)?

Bm350boxer  
#349914Började röja ett eftersatt (läs orört) område. Enda fördelen med eftersatta områden är att det syns vad man gjort när man väl börjar. :wink:

Användarvisningsbild

T Landström  
#349917Tog en tur i skogen och tittade på lite röjning som ska göras... Vet inte om jag ska ta det nu eller låta det så ett tag till...
Är en självföryngring så det är lite ojämn höjd på tallen och granen... Men tallföryngringen är tät så den har klarat sig undan det värsta älgbetandet :)
Sedan blev det även lite planering för framtiden...eventuella avverkningar och hur jag ska lägga upp dom...

cato  
#349919Monterat Yamahas nya proffs kedjor på 4-hjulingen så nu lär det bli grepp-

husqvarna_med_sthil  
T Landström skrev:Tog en tur i skogen och tittade på lite röjning som ska göras... Vet inte om jag ska ta det nu eller låta det så ett tag till...
Är en självföryngring så det är lite ojämn höjd på tallen och granen... Men tallföryngringen är tät så den har klarat sig undan det värsta älgbetandet :)
Sedan blev det även lite planering för framtiden...eventuella avverkningar och hur jag ska lägga upp dom...

Likt dig har jag också varit och tittat idag men då på möjlig körväg. Det har varit en klump i magen att jag kanske inte finner väg men idag har jag hittat en lösning och jag kommer att komma åt där jag behöver. Det har ramlat fler träd där såg jag och jag ska hämta hem dem i vinter nu när jag vet hur jag tar mig dit med traktorn. Det är dessutom ganska mycket skog där som jag nu kan hugga om jag vill, trevligt !

Amatörhuggare 62  
Börjat på en 13 ha ,röjning. 800 m in i skogen.
Bakom en Göl, och bottenlöst kärr.
Vilka marker det finns.

Användarvisningsbild

JensSkoog  
Fått upp en list som bara har väntat sedan ungefär 2004!
Senn blev jag så inspirerad att jag gjorde en inspektionslucka på arbetsrummet till fruntimmeret, där det senaste året bara har varit ett hol i väggen in till el och vattenkopplingar för köket :lol:

Användarvisningsbild

totte  
JensSkoog skrev:Fått upp en list som bara har väntat sedan ungefär 2004!

Det var ju rätt snabbt ändå :lol:

Användarvisningsbild

halvproffs  
totte skrev:
JensSkoog skrev:Fått upp en list som bara har väntat sedan ungefär 2004!

Det var ju rätt snabbt ändå :lol:

Det finns dom som är värre; Tycker väl själv att jag är noggrann osv men 1977 bytte jag fönster och satte i en ny altandörr i huset. Dock så kärvade låset/vredet men med lite styrka gick det att låsa. För kanske 5 år sedan sprutade jag i olja i låset och sen dess har det funkat perfekt!

Användarvisningsbild

JensSkoog  
halvproffs skrev:Det finns dom som är värre; Tycker väl själv att jag är noggrann osv men 1977 bytte jag fönster och satte i en ny altandörr i huset. Dock så kärvade låset/vredet men med lite styrka gick det att låsa. För kanske 5 år sedan sprutade jag i olja i låset och sen dess har det funkat perfekt!

33 år - ja då är det nog inte dumt med lite olja :wink:
Känner ett fruntimmer som ville ha mig till att byta altandörren - den var bara fyra, fem år gammal, men gick inte att öppna. Jag la mig på med mina hundrade kilo och pressade den öppen. Senn oljade jag allt rörligt, och så fick hon ringa affären och säga att hon inte skulle ha den nya dörren :lol: :lol:

Suzuki Hasse  
#350133Byggt en mjölkpall som tanten tjatat om ett tag :grin:

Hema  
Suzuki Hasse skrev:Byggt en mjölkpall som tanten tjatat om ett tag :grin:

Hoppas att den blev godkänd. :)

husqvarna_med_sthil  
Hema skrev:
Suzuki Hasse skrev:Byggt en mjölkpall som tanten tjatat om ett tag :grin:

Hoppas att den blev godkänd. :)

Det beror ju på hur mycket mjölk den ska bära :lol:

Annons:
Aspen biobränsle
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).