Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14897 inlägg 4223310 visningar 231 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

anersimyra  
sundelius skrev:God bättring både till myran och tomten och ett tack till dig myran att du delar med dig ^:)^

Bra att få en påminnelse då och då om att det går fort när det går galet
Fort är bara " förnamnet," tur att du har snabba reflexer sa min sambo. Jag reagerade först när jag förflyttats en meter och satt med foten fastklämd under rotänden.. :surp:

Användarvisningsbild

Erre  
#349261Gutt att det gick så bra som det gjorde för dig Anders!!
Tur i oturen får man säga när det blir tillbud som man kan gå ifrån.

gamla drängen1964  
#349365Hjälpt en bekant röja kraft ledningsgator,i skärgården.Röjningen var eftersatt pga trilskande markägare.

Tosca  
#349370Åh, kan man verkligen motsätta sig såna röjningar och förhala dem?

alias  
Tosca skrev:Åh, kan man verkligen motsätta sig såna röjningar och förhala dem?

Endast till en viss gräns. Om det är en åtgärd som måste genomföras för anläggningens säkerhet så brukar man tvinga sig fram. Vet några fall där man tagit hjälp med handräckning via Kronofogde och Polis. Har enligt medverkande jag talat med varit mindre muntra tillställningar.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

molnia  
#349376jag , syskon och föräldrar har varit på en introduktion i "generationsskifte" hos LRF... men den stora frågan kvarstår fortfarande...

Användarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#349381Anersimyra, hoff jag ryser när jag hör din berättelse.
Tur det gick bra, jag antar att du är en smula mer ödmjuk
och tacksam för allt fint här i världen efter en sån händelse?

TS

tallen100  
#349385Ja tur det gick så "bra" som det gjorde, Otäckt sånt där och det går så fort! Krya på sej och ta det lungt :smile:

gamla drängen1964  
#349390Känner inte till alla fakta varör gatorna är för smala.Vi fick bara ta det som var alldeles för nära ,i nuläget.

Hema  
gamla drängen1964 skrev:Känner inte till alla fakta varör gatorna är för smala.Vi fick bara ta det som var alldeles för nära ,i nuläget.

I somras slyröjde de 1-1,5m brett rakt under trådarna, tyckte det var i smalaste lagret (eller heter det laget?)då gatan eg. är flera meter bred, samt att singelbetongstolparna är rätt stora, ersatte helträdsstolpar för drygt 10år sedan. Så hur smalt röjde ni?

gamla drängen1964  
#349397Vissa ställen ca 5m ,men där var träden lika höga som ledningarna.Det mesta var ca20m.

Användarvisningsbild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Hema skrev:tyckte det var i smalaste lagret (eller heter det laget?)

Det heter laget.
/Niklas

Användarvisningsbild

Seb macahan  
#349406Dagens, byggt ca 200-250m grund till skogsbilväg. Fick tag i krossad analyserad betong/rivningsmassor blandat med grus. ca 400kbm. Skulle vara helt rent från armering..... 😡
Men gratis går inte ens o pruta på så jag får ta ofoget o kliva ur maskinen i bland o rensa bort lite stumpar. Det blir ganska bra. Ska försöka få in nån liten bild. Känns bra o ha grunden klar till sista "viktiga" vägen. Sen har jag bara en sån där önskeväg men ska den byggas får dom nog riva ner något större än ett ålderdomshem......

Hema  
Seb macahan skrev:Dagens, byggt ca 200-250m grund till skogsbilväg. Fick tag i krossad analyserad betong/rivningsmassor blandat med grus. ca 400kbm. Skulle vara helt rent från armering..... 😡
Men gratis går inte ens o pruta på så jag får ta ofoget o kliva ur maskinen i bland o rensa bort lite stumpar. Det blir ganska bra. Ska försöka få in nån liten bild. Känns bra o ha grunden klar till sista "viktiga" vägen. Sen har jag bara en sån där önskeväg men ska den byggas får dom nog riva ner något större än ett ålderdomshem......

Härligt och järnet får du väl spara på tills skrotpriserna går upp igen. :)

isteskog  
#349422Seb! Behöver du fyllning till skogsbilvägar så är jag STENRIK på sådan! Garanterat fri från järnrester. :mrgreen: :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).