Skördare

1270D Maskin/ motor stoppet under hogging

4 inlägg 2319 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

1270D Maskin/ motor stoppet under hogging

1270d tk  
#348552 Hei ! Jeg har en 1270 d som stoppet plutselig. Fikk opp alarm kode TMC 39 med det samme ( Kortslutning motorkontakt). Har byttet kabel fra motorkontakt til ECU. Byttet i dag til ny ECU men maskinen Starter fortsatt ikke. Sikringer er ok. Noen som har forslag til hva det kan være ?



   TS
Användarvisningsbild

Re: 1270D Maskin/ motor stoppet under hogging

Fredrik Reuter  
#348585 Hej,
Ett långskott kanske men jag hade liknande problem en gång när jag körde Rottne H8 (med JD motor).
Jag fick i och för sig inget fel om kortslutning, men den bara tvärdog.

Under ECU:n där den stora kabelstammen går in satt en liten enslig vit kabel. Jag tror den hade som funktion att stoppa motorn vid brand. Det var i alla fall glapp i den och när jag fixat detta gick den som vanligt igen.

Men har du bytt både kabel och ECU så borde du rört om tillräckligt i så fall, men det kan vara värt att kolla!

Tror det var så att den vita kabeln hade en kabelskoanslutning på sig och det var i denna det hade erjat.

Användarvisningsbild

Re: 1270D Maskin/ motor stoppet under hogging

1270d tk  
#348595 Takker for svar! Skal sjekke ut den også. Men har vert igjenom kablene en gang tidligere, men skal sjekke det ut :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: 1270D Maskin/ motor stoppet under hogging

bodaedet  
#348655 På min H8a, vibrerar det ut reläer titt som tätt, då kan det bli många fel. Bland annat ECU

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).