#348640Det finns faktiskt jord inunder stenarna! Det är inga problem för grävarn att knuffa undan stammarna för att kunna gräva. Du skulle kunna gömma en MF 135 mellan stenarna där
TS
Re: Projekt: Avverkning i besvärlig terräng! #348644
Väldigt bra att samma person som ska köra ut virket gräver vägarna. Blir svårt att klanka på vägarna man själv gjort. Bra tråd och väldigt intressant!!
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
Re: Projekt: Avverkning i besvärlig terräng! #348653
#348656Knappa 10 mil från mig finns områden med sten på sten och det är fråga om stora stenar (flyttblock kallas de). Rent märkligt att det kan växa skog där. Orsaken är att området stigit upp ur havet och näringsrik sediment samlats under stenarna menar man.
Vedeldande skogsägare, leker med motorsåg på vintern å grävmaskin på sommaren.
Re: Projekt: Avverkning i besvärlig terräng! #348658
#349185Varför i hela fridens namn våldföra sig så på naturen. Måste varit bättre att avverkat manuellt och sedan kört (släpat) ut timret med häst. Då hade du haft att göra resten av livet
#349190tja våldföra sig eller ha en stor trägårdsmästarspade, (på 30ton eller nått?) allt handlar om perspektiv, jag tänker på den stackars hästen, han hade dött på kupppen..
Re: Projekt: Avverkning i besvärlig terräng! #349194
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).