Senast redigerad av branndal ons 28 okt 2015, 17:12, redigerad totalt 1 gång.
Bioenergi
Vi säljer veden för billigt...
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in ons 28 okt 2015, 17:06#348294Ja han har ju hittat sin nisch.
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
-Captain Jack Sparrow
ons 28 okt 2015, 17:08#348295Hej,
Definitivt säljer vi för billigt!
Det är ju så här det ska gå till!
Grym satir, men frågan är om det inte skulle funka (på vissa ställen kanske)...?
Definitivt säljer vi för billigt!
Det är ju så här det ska gå till!
Grym satir, men frågan är om det inte skulle funka (på vissa ställen kanske)...?
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
ons 28 okt 2015, 17:18#348298 Hittade jag på möbelaffären härom veckan. Rätt bra pris för en trissa.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
"For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for Nature cannot be fooled"
- Richard Feynman
- Richard Feynman
ons 28 okt 2015, 18:04#348313Förutom att det inte är en trissa
Snarare en rund planka
Snarare en rund planka
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
-Captain Jack Sparrow
-Captain Jack Sparrow
Re: Vi säljer veden för billigt...
Camwood - Edsbro Norrtälje Kommun och skog i Nyadal Höga kusten och träverkstad och såg i Enviken Dalarna- ons 28 okt 2015, 21:34
ons 28 okt 2015, 21:34#348371Om lagen om fri marknad som vi i Sverige liksom dom flesta demokratier så styrs priset på en vara av två saker! Tillgång på varan och efterfrågan på varan.
Så svar på trådskaparen blir att veden säljs till ett pris som marknaden har accepterat.
Varken billigare eller dyrare!!!!!!
Så svar på trådskaparen blir att veden säljs till ett pris som marknaden har accepterat.
Varken billigare eller dyrare!!!!!!
SMV 21 s SMV Drivax Fendt Dieselross med halvband BM55 med kedjor och kälke MF 35 Ockelbo 8000 med kälke
tor 29 okt 2015, 11:45#348443fram till han tar fram nagelsaxen så trodde jag att det var på riktigt
Jag har nämligen sett detta på riktigt!!
För ett par år sedan var jag i Stockholm och hälsade på en släkting, på söder kommer det en riktig hipster med skägg, glasögon, mössa (detta var i juni), spatserande med några vedpinnar i famnen.
Jag stannade upp och tittade lite extra, eftersom han utmärkte sig rejält, och då var detta på söder!!
Han möter upp en vän och utbrister:
-Jag har fått tag på riktig ved!!
-Oj, det var fin ved!
-Javisst ingen mackved det här, utan det här är riktig ved!!
Jag har nämligen sett detta på riktigt!!
För ett par år sedan var jag i Stockholm och hälsade på en släkting, på söder kommer det en riktig hipster med skägg, glasögon, mössa (detta var i juni), spatserande med några vedpinnar i famnen.
Jag stannade upp och tittade lite extra, eftersom han utmärkte sig rejält, och då var detta på söder!!
Han möter upp en vän och utbrister:
-Jag har fått tag på riktig ved!!
-Oj, det var fin ved!
-Javisst ingen mackved det här, utan det här är riktig ved!!
...
tor 29 okt 2015, 17:11#348474Visst är det så att priset är "marknadsanpassat" i Sverige, det var dock med glimten i ögat jag satte rubriken med tanke på att det är satir. Marknaden fungerar dock mycket dåligt när det förekommer så mycket affärer på sidan om / under bordet eller vad man nu väljer att kalla det för. Varje gång man räcker över en faktura efter ha kört ut ved är alla lika förvånade, undra hur det kommer sig.
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).