Jack of all trades, master of none!
Socialt (mer om oss)
Dagens prestation
lör 24 okt 2015, 22:22#347751Har påbörjat en siktröjning. Inte så långt, men det har varit jobbigt att finna resten av brädorna som står i den gränsen, men när jag nu kan sikta skickligt, finner jag nog upp till nordgränsen
Trevligt arbete.
lör 24 okt 2015, 22:28#347752Dagens presatation får väl vara att inte gått bärsärkargång när vi upptäckte att elverket jag tidigare berättat om stått med vatten ända in grenröret. Nu återstår det bara att få ut det genom dörren och fram till kranen men det får bli morgondagens prestation.
Allt ovan är skrivet med reservation för eventuella tyckfel.
Ibland måste man tänka utanför boxern...
Ibland måste man tänka utanför boxern...
lör 24 okt 2015, 22:49#347755
Usch vad tråkigt, lycka till imorgon.
Vardon skrev:Dagens presatation får väl vara att inte gått bärsärkargång när vi upptäckte att elverket jag tidigare berättat om stått med vatten ända in grenröret. Nu återstår det bara att få ut det genom dörren och fram till kranen men det får bli morgondagens prestation.
Usch vad tråkigt, lycka till imorgon.
//Henke månskensskogsbonde
mån 26 okt 2015, 16:53#348019Börjat röja fram en väg över ett hygge där vi ska hugga fröställning under vintern.
Kommit ungefär halvvägs, men måste nog gå tillbaka och bredda vägen på vissa ställen. Svårt att få det lika brett överallt tycker jag
Kommit ungefär halvvägs, men måste nog gå tillbaka och bredda vägen på vissa ställen. Svårt att få det lika brett överallt tycker jag
mån 26 okt 2015, 18:34#348036Jobbat 10 timmar bakom ratten. Tvättat bil i mörkret, hämtat dottern hos sin farmor och rensat och förpackat en icakasse med svamp. Sedan ska jag tydligen köra någon sorts minibuss imorgon från en annan ort så det är dags att gå till sängs tidigt men först en dusch.
En halvbra plan beslutsamt genomförd idag är bättre än en perfekt imorgon.
mån 26 okt 2015, 19:05#348045Äntligen kommit fram till nya Grävningen. Först gick en slang på grävmaskin, sedan låste bromsen trailern.
Efter det kom 2 mil , punktering trailern. ( kan ha att göra med låsningen ) Slanglösa däck.
Vred väl till däcket på fälgen.
Men nu är man ju i allafall framme. Gött.
Efter det kom 2 mil , punktering trailern. ( kan ha att göra med låsningen ) Slanglösa däck.
Vred väl till däcket på fälgen.
Men nu är man ju i allafall framme. Gött.
tis 27 okt 2015, 20:49#348220Idag har man snickrat lite på det nya stallet. Känns skönt att kunna börja se slutet på bygget
Valtra N121 -09 Twintrac - Moheda M135 4wd L500 7,6m - Terri 2020 -88 - Volvo EC45 -04
tis 27 okt 2015, 21:03#348226Ja, konstigt nog blir det större i verkligheten än på pappret!
Blir för 60 dikor, djupströbädd, skrapgång och öppen långsida med foderbord
Blir för 60 dikor, djupströbädd, skrapgång och öppen långsida med foderbord
Valtra N121 -09 Twintrac - Moheda M135 4wd L500 7,6m - Terri 2020 -88 - Volvo EC45 -04
tis 27 okt 2015, 21:34#348234Lagade min 550xpg, triobraken hade gått sönder och tänkte att det var nog bra att den kom på igen. Var oväntat lätt att byta, jag tog inte söner något och satte bara tillbaka saker i fel ordning en gång.
Sågen hade inte varit igång sedan i våras, kedjan hade klibbat fast i svärdet, gick knappt dra runt för hand. Men sågen startade på första försöket (efter att jag kom på att man inte skule choka) och gick som en dans på gammal bensin (aspen). Smorningen funkade fint den med, trots rapsoljan.
Sågen hade inte varit igång sedan i våras, kedjan hade klibbat fast i svärdet, gick knappt dra runt för hand. Men sågen startade på första försöket (efter att jag kom på att man inte skule choka) och gick som en dans på gammal bensin (aspen). Smorningen funkade fint den med, trots rapsoljan.
Självvald väg i egen skog
tor 29 okt 2015, 18:51#348494Lagt en trumma.
Fast båtnaden på den är väl inte 100 %
Men fara å jaga reda på lite gammal ved för att
Komma över diket, är ju ingen Hit det heller.
Och vid jakten så nog skulle storoxen, bli på
den sidan diket.
Fast båtnaden på den är väl inte 100 %
Men fara å jaga reda på lite gammal ved för att
Komma över diket, är ju ingen Hit det heller.
Och vid jakten så nog skulle storoxen, bli på
den sidan diket.
tor 29 okt 2015, 22:06#348544Trots kraftig förkylning så tog jag tag i tapetseringen så nu är det officiellt nära att totalrenoveringen är klar.
Lite golv och tak kvar att sätta sedan är det bara tapeter och lister kvar innan huset är klart.
Lite golv och tak kvar att sätta sedan är det bara tapeter och lister kvar innan huset är klart.
David Krokmark
Ardennerhästen - framför allt...
Ardennerhästen - framför allt...
fre 30 okt 2015, 00:37#348566
Sedan dax att börja om från början?
Krokmark skrev:Trots kraftig förkylning så tog jag tag i tapetseringen så nu är det officiellt nära att totalrenoveringen är klar.
Sedan dax att börja om från början?
//Henke månskensskogsbonde
fre 30 okt 2015, 13:05#348589Tog ner och kapade till ved en medelsstor björk som sto bredvid lagården hos min kompis. Säkrade med Svero spakblocken eftersom det fanns lite råta här och var, men trädet kom som det skulle med kilar och säkra hörnet. Om det gått fel väg skulle hela gränden varit utan el, så då är det dumt att chansa
Jack of all trades, master of none!

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).