Bioenergi

Flis hugg!

2 inlägg 3223 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Flis hugg!

Ezzelino  
#34728 Har märkt att det inte finns så mycket filmer på just hugg så jag filmade våran idag Erjo hugg + valtra körs av kollegan jonas på hojab. om fråger så finns han här på forumet nickname : fliisdoktorn.





   TS
Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34737 tjena ezzelino! , ser ju ut att gå som F-N detta :lol: , det var allt annat än vad jag fick erfara i förrgår , ett företag i från norrbotten hade lovat att flisa 2500m3 grot åt oss med en MUS-MAX ... och herregud säger jag bara .. efter 30 knippen så sitter maskinen igen i "rosterna / sållarna" .. en totalt värdelös maskin enligt mig, haha! det slutade med att dessa fick åka hem igen , vi har haft morbark 3600 kross ..och i fjol var det en peterson pacific 4700b kross ( bägge sk, horisontal grinders ) ... och det har aldrig varit några problem , i höstas matade dom i "skräphögen" från vedfabriken våran och där låg övergrova ca: 70 cm 2meter långa "kap" av björk blandat med allt möjligt annat träskräp .. och det gick som bara hejsan det .. bara skräpet från vedfabriken blev nog 300m3 stjälpt mått ... då matade dom med en L-60 och det följde nog med en och annan sten :wink: för dom städade rubbet 8) , och som sagt vilken produktion :!: .. och enligt kontakter med mångårig efarenhet inom flisbranschen så är MUS-MAX en produkt som fått fotfäste i sverige , tack vare SÖDRA !! som lovat körning och fina finanser via utländska banker .. jag kan naturligtvis inte bekräfta detta , men konstateras kan att , entrepenören talade för att MUS-MAX gillar stamved?? eeeh! stamveden vi flisar har vi ett mycket gott samarbete med BERGEFORSENS FLIS AB och även detta är en ERJO -SKIVHUGG trailerbyggd / dragbil så det går som bara hejsan det .. det gäller bara att ha några prydliga vältor att ta av :lol:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).