Socialt (mer om oss)

Dagens bild

22241 inlägg 3714069 visningar 305 följer Svara, dela mm...  
Den här tråden har en sammanfattning på första sidan.

Re: Dagens bild

Krokmark  
#346784Samma här...
Hoppas det vänder imorgon.

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#346867Fann en intressant gran i dag. Blev nyfiken när jag såg "framsidan" :grin:

Senn gick jag på andra sidan, och då upptäckte jag at den var even mera intressant :lol: :lol:

Undrar vad som har skett?

Hema  
#346869Haha ja den såg då inte helt normal ut. :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Göt  
#346870är det inte ronda ett av alla oknytt i skogen :mrgreen:

Användarvisningsbild

JensSkoog  
Erre skrev:
JensSkoog skrev:
Erre skrev:Härligt att hitta dom!
Var en intressant markör.
Aldrig sett en sådan innan.

Standard här i Norge, båda i berg och som markmarkörar. På andra sidan står det tal som ger upplysning om vilken grans det är.

Genialt!!!
Det hade varit ngt att ha här. Ibland får man leta efter resterna av ett gammalt gärdsgårdsstaket.

En av våra gränser, den västra, är en lång rak lina som bara blev markerad med bredor hammrad ner i marken. Ett skit att hitta när allt växer till, och bredorna ruttnar, så nu går jag med hunden där och söker. Hittade ett par i dag, och senn ska jag röja lite rågång där så jag får siktat hela vägen, ock slå ner tryckta stolpar med färj.

Hema  
#346876En aluminiumprofil kanske vore än bättre? Slipper du tom. måla.

Användarvisningsbild

JensSkoog  
Hema skrev:En aluminiumprofil kanske vore än bättre? Slipper du tom. måla.

Det var en god ide! :grin:

Användarvisningsbild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#346890Problemet är väl att dessa aluminiumstolpar är ganska dyra, åtminstone på Skogma, där de kostar ca 10 gånger mer än vanliga djupimpregnerade stolpar.
/Niklas

Användarvisningsbild

molnia  
sista vilan..

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
JensSkoog skrev:

Standard här i Norge, båda i berg och som markmarkörar. På andra sidan står det tal som ger upplysning om vilken grans det är.

Fint, när började man med sådana? Här får man vara glad om det är ett märke i stenen... :roll:

Användarvisningsbild

JensSkoog  
Mangan skrev:
JensSkoog skrev:

Fint, när började man med sådana? Här får man vara glad om det är ett märke i stenen... :roll:

Inte aldels seker, men jag tror det var på slutet av 70 talet. Innan dess, var det vanligt med stålbultar borrat ner i berg eller sten. Men det finns många äldre ock inte så gammla gränser där beskrivningen inte är till att förstå, om man inte var med om gränsdragningen: "Från en spricka i berget, går gränsen till ett klippframspring på andra sidan av dalen" (sitat från en beskrivning från 50 talet som jag nyligen såg, och där det fanns många "sprickar" och många "klippframspring")

Amatörhuggare 62  
Hösten börjar göra sig påmind.

Användarvisningsbild

SHR  

Direkt från dagens arbetsplats. :)

isteskog  
#347107Vartifrån?

Användarvisningsbild

SHR  
#347110Parten! Ovanför byggkranen.. :) @isteskog

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).