Hoppas att några här på forumet kan hjälpa mig.
Jag har köpt en Traktor Ferrari vega 95. Allt frid och frjöd, fram till att det blev minusgrader på morgonen.
Då slutar hydralpumpen att suga olja, det kommer ytterst lite olja, efter en timme på tommgång har temperaturen gått upp på olja och den fungar, dock lite tyckigt. När Traktorn sedan har kommit upp i arbets temperatur efter en del arbete, fungerar den som de skall.
Den är ny servad med nya filer, dock så hade hydral oljan blivit bytt 200 h tidigare så därför valde vi att inte byta den. Kanske var det dumt.
Tekniken på denna är så att hydral oljan finns i växel lådan med blöta bromsar. Sedan ligger det sugledningar under traktorn fram till pumpen. Under pumpen sitter det ett spinnoff filter för hydral oljan.
Jag har tidare byggt om en fiat 780s hydral system med en ombyggnades sats med spinnoff filter. Detta blev aldrig att fungera på denna pågrund av att den inte kunde suga genom filtret när det blev kallt. Då togs spinnoff filtret bort och ett tryck filter monterades. Då blev att att fungera i de kallaste väder.
Nu är jag orolig att det handlar om konstruktionen spinnoff filter, att de inte klarar kallt väder?
Jag har talat med ett flertal reparatörer under dagen, och det första vi skall börja med är att byta hydral olja, de säjer att det finns en möjlighet att olja är blandad av olika sorters eftersom man har olika redskap och fyller på, och att detta skall vara problemet. Men jag tror inte riktigt på detta!
Men efter en del efterforskning verkar det vara en väldigt känslig konstruktion med långa sugledninger och spinnoff filter. Trots detta byggs ju många traktorer så?
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto