ons 14 okt 2015, 15:38#346262Jag läste i tidningen Skogen att det återigen hade sålts en massa piratkopierade Stihl motorsågar i Sverige. Det jag funderar över är om det är vanligt med samma fenomen på Husqvarna/Jonsered?
Motorsåg och handhållet
Piratkopierade motorsågar
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

ons 14 okt 2015, 15:54#346265
Jodå, det har förekommit ganska många kopior på, främst, Husqvarna. Stihl-kopior verkar dock vara vanligare.
Peckberg skrev:Jag läste i tidningen Skogen att det återigen hade sålts en massa piratkopierade Stihl motorsågar i Sverige. Det jag funderar över är om det är vanligt med samma fenomen på Husqvarna/Jonsered?
Jodå, det har förekommit ganska många kopior på, främst, Husqvarna. Stihl-kopior verkar dock vara vanligare.
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)
ons 14 okt 2015, 15:55#346266Hej,
Ja, det finns ju Norrköping 52cc motorsåg .
Men det verkar som att problemet är större hos Stihl - Piratkopior!
Ja, det finns ju Norrköping 52cc motorsåg .
Men det verkar som att problemet är större hos Stihl - Piratkopior!
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
tor 15 okt 2015, 14:15#346396Finns ju Jonköping åxå har jag sett
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
tor 15 okt 2015, 22:02#346468
Ja, då Jönköping och Huskvarna numera är sammanväxta, så blir det ju lätt att förväxla Jönköpings och Husqvarnas sågar...
/Niklas
Blivande snickare skrev:Finns ju Jonköping åxå har jag sett
Ja, då Jönköping och Huskvarna numera är sammanväxta, så blir det ju lätt att förväxla Jönköpings och Husqvarnas sågar...
/Niklas
/Niklas
tor 15 okt 2015, 23:11#346479
Det är lätt o döma andra...Har en släkting som för något år sen fick besök av en verktygsbil, loggad och allt såg prydligt ut. Säljaren visar ett "kit" med Makita 18V Lion maskiner. Paketpris 6800kr. Kostar i handeln 8-10 000. Min släkting provade maskinerna (visningsmaskinerna) som var 100% äkta. Efter lite prutande tog han ett paket. Prydligt nerplockat i en en inplastad Makita väska. Först 2dagar senare när han tar upp en maskin upptäcker han att det är en helt annan känsla på hans nya maskiner jämfört med de han provade. Känner sig givetvis grundlurad. Men det är ofta så de här jobbar. Dom visar ett original sen får de en kopia nerpackad i en låda.
JensSkoog skrev:bengt.a skrev:Kan bara fundera på varför folk köper skiten
Dom vet inte bättre, tyvärr. Senn kommer dom när sågen faller i bitar, och jamrar att det är skit
Det är lätt o döma andra...Har en släkting som för något år sen fick besök av en verktygsbil, loggad och allt såg prydligt ut. Säljaren visar ett "kit" med Makita 18V Lion maskiner. Paketpris 6800kr. Kostar i handeln 8-10 000. Min släkting provade maskinerna (visningsmaskinerna) som var 100% äkta. Efter lite prutande tog han ett paket. Prydligt nerplockat i en en inplastad Makita väska. Först 2dagar senare när han tar upp en maskin upptäcker han att det är en helt annan känsla på hans nya maskiner jämfört med de han provade. Känner sig givetvis grundlurad. Men det är ofta så de här jobbar. Dom visar ett original sen får de en kopia nerpackad i en låda.
the problem is not the problem the problem is your attitude about the problem

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar