Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14910 inlägg 4224524 visningar 231 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

SHR  
#345940Gårdagens prestation måste nog hellre gå till sambon än till mig. :p
Vart ute och jagat älg sedan tidigt på morgonen men när klockan slog halv 5 på em hade hunn hans fortfarande skällning i skogen. Sambon hem och fylla på energireserverna sen åkte vi båda och en till kompis ut och ställde ut oss på olika småvägar för att försöka få tag på hunden om sambon gick in och stötte.
Men icke, rörde sig kanske 40m för varje stöt så vi fick avbryta igen och åka hem. Alla kommunikationer med hunden höll på att få slut på batteri och det var bäckmörkt. ":grin:"
Sambon och hans kompis åkte ut igen vid halv 10 för att göra ett sista försök och sen vaknade jag vid midnatt av att det rasslar i hallen. Äntligen hade de fått tag i hunden efter _14_ timmars skällning... :smile:
Gissa om båda var trött, efter den prestationen.

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Niking skrev:Årets stora prestation blev att siktröja alla mina gränser, totalt ca 12-13 km gräns. Dagens avslutande bit blev gränsen mellan min avstyckade privatbostad och min och syrrans samägda skogsfastighet.

Visserligen återstår det 1-2 sprayburkar Longlife att måla, men fick slut på färgen.
/Niklas

Vore kul med bilder på dina gränser nu efter upprustningen?

skogsterri  

Första dagen i skogen efter sommaren. Kört fram ek som blev liggande pga blöt och dålig bärighet :smile:

Även inhandlat nya led-belysning till vagnen. Någon som har erfarenheter av Swedols lampor?

Användarvisningsbild

Fredrik Reuter  
#346115Hej,
Det barkade åstad lite med ko-grejen. Kul! :wink:
Det finns en egen tråd där vi kan mua vidare!

Ko-llosala tråden om mu-terande ko-r

husqvarna_med_sthil  
#346172Skrivit på med ny arbetsgivare.

Användarvisningsbild

SHR  
#346179Grymt! (liksom ditt nick)

Användarvisningsbild

JensSkoog  
husqvarna_med_sthil skrev:Skrivit på med ny arbetsgivare.

Grattis :grin: Ock jag gillar också ditt nick - säger något om öga för kvalitet :lol: :lol:

Hema  
#346292Det omvända hade varit bättre. :)

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#346458Har haft en fantastisk fin höstdag, med sol ock glada ungar som i tillägg till det vanliga jobbet med fällning, kapning och klyvning, fick göra soppa på grönsaker, steka bröd och prova sig som bågskytter.

Användarvisningsbild

Göt  
JensSkoog skrev:Har haft en fantastisk fin höstdag, med sol ock glada ungar som i tillägg till det vanliga jobbet med fällning, kapning och klyvning, fick göra soppa på grönsaker, steka bröd och prova sig som bågskytter.
1444939057_qimg_0591.jpg
1444939083_qimg_0611.jpg
1444939106_qimg_0603.jpg

Är barnen med i en förening som 4H eller kommer dom på skoltid?

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#346486Det är skolungar. I går var det 1 - 7 klass från en liten skole. I dag ska jag ha 18stk 5.klassingar från en annan skola. :grin:

Användarvisningsbild

Erre  
#346559Tog snabblunch och hann fila tre kedjor. :smile:.

Användarvisningsbild

JensSkoog  
Sista skolskogdagen är undangjort på bästa sätt - ett gäng toppmotiverade elevar, snygga lärarinder som var med, ock skönt väder :lol: :lol:
Nu vässer frun klörne ock menar att det får bli tid till att måla väggarna på köket :wink:

Användarvisningsbild

JensSkoog  
Erre skrev:Tog snabblunch och hann fila tre kedjor. :smile:.

Är det filsmorning eller käftsmorning i buteljen till vänster :lol:

Användarvisningsbild

Re: Sv: Dagens prestation

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
JensSkoog skrev:
Erre skrev:Tog snabblunch och hann fila tre kedjor. :smile:.

Är det filsmorning eller käftsmorning i buteljen till vänster :lol:

Kanske smörrebom :-D
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).