Socialt (mer om oss)

Dagens bild

22264 inlägg 3719960 visningar 304 följer Svara, dela mm...  
Den här tråden har en sammanfattning på första sidan.
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Fredrik Reuter  
#344491Mangan: Jag börjar bli gammal och sitter allt för mycket framför en dator! :lol:
Snickarn, Tallen och TH: Jag blandar och ger lite ang utrustningen, det är hjälm från HVA, hängslen från Jonsered, byxor från Blåkläder och rackarns vet om det inte är Nokia stövlar! :grin:

Vedmaskin och Erre: Ja, det var skarpsynt!

Hann med några naturbilder idag också, riktigt fint i skogen just nu!

9274

9275

9276

9277

9278

9279

9280

tallen100  
th skrev:
tallen100 skrev:Skaffa en Stihl hjälm i så fall.

Här saknar man verkligen en ogilla-knapp 😡

Jaså du gillar inte kvalite :wink: , Jaja alla kan inte tycka lika. Efter 242 xpg tycker jag inte HQ haft så mycket att komma med...

Användarvisningsbild

Göt  
#344556Kanske i en framtid så finns hela huggarutrustningen med skogsforums logga :mrgreen:

Användarvisningsbild

Erre  
#344594Delar av jaktutrustningen finns. :wink:

Användarvisningsbild

Erre  
#344638Rejäl breddning av ledningsgatan. Uppe i 50-60 m nu.

TheJo  
Erre skrev:Delar av jaktutrustningen finns. :wink:

@Fredrik Reuter - Går dessa att köpa?

Hema  
Erre skrev:Rejäl breddning av ledningsgatan. Uppe i 50-60 m nu.

Oj det var rejält, hos mig rensade de min elgata nu i somras, dock slyröjde de bara ca 1,5m exakt rakt under ledningen. Tyckte jag var anmärkningsvärt smalt.

Användarvisningsbild

Erre  
#344675Vet ej storleken på ledningen. Hänger tre stora kablar i den. Tror dom har tagit upp ytterligare 4-6 m per sida nu.

Användarvisningsbild

JensSkoog  

Bössan står där? Är du reda till att skjuta om dom kommer för att bredda några meter extra :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Erre  
JensSkoog skrev:

Bössan står där? Är du reda till att skjuta om dom kommer för att bredda några meter extra :lol: :lol:

Hade varit lätt att fixa en punka på skördaren då den stod parkerad vid jaktkojan. :wink:

Användarvisningsbild

JensSkoog  

Hugg några tallar på berget nära havet i dag. Den här har jag reknat till mellan 120 och 130 år, så den stod där när Norge bröt sig från unionen med Sverige och den undvek det stora timmerrånet när engelskmännen drog med allt grövre än 2 1/2" i 1890 åren. 40 - 45 cm i dia.

Hema  
#344715Kunde inte få stå kvar eller var de inga evighetsträd?

Användarvisningsbild

JensSkoog  
Hema skrev:Kunde inte få stå kvar eller var de inga evighetsträd?

Står ganska många kvar, och några av dom är riktigt fina, men dom jag har tagit ner hade börjat luta och lyfta på roten efter så många år i stark sydväster. Finns ju nästan inte jord där, bara sten och berg.

Hema  
JensSkoog skrev:
Hema skrev:Kunde inte få stå kvar eller var de inga evighetsträd?

Står ganska många kvar, och några av dom är riktigt fina, men dom jag har tagit ner hade börjat luta och lyfta på roten efter så många år i stark sydväster. Finns ju nästan inte jord där, bara sten och berg.

Tummen upp!

Användarvisningsbild

Fredrik Reuter  
TheJo skrev:
Erre skrev:Delar av jaktutrustningen finns. :wink:

@Fredrik Reuter - Går dessa att köpa?

Hej,
Ja, jag har ett fåtal kvar sedan SkogsElmia. PM:a mig om ni skulle vilja beställa.
Skulle det vara så att ni är flera som vill ha och kanske till årets jakt så får ni höra av er snabbt. Då kan jag beställa nya och trycka till veckan och sedan skicka iväg.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).