Skojigt/Galet

Naturrutan

30 inlägg 11297 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Naturrutan

totte  
#58927 Ja det vill jag också veta, den har vi i överflöd på sydvästslänten bakom huset, kommer nästan direkt när det blivit snöfritt.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Naturrutan

mmart  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60455 Nu vet jag svaret på senaste blomfrågan. Med hjälp av hustru, son och "Den Nordiska Floran" så är vi överens om att detta är Backskärvfrö. Något jag tidigare aldrig har hört talas om trots att det vimlar av dom på våren. :geek:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Naturrutan

Thunborg  
#60458 Måste bara få visa upp denna "lilla" buske :wink: som är så ståtlig och fin just nu :lol:
Rodderdendron 002.JPG

Va kan det va :?:

Användarvisningsbild

Re: Naturrutan

mmart  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60459 En enormt praktfull Rhododendron.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Naturrutan

Thunborg  
#60461 Jajjemen , fin som attan :lol:

Användarvisningsbild

Re: Naturrutan

totte  
#60474 Säger bara: OOOOOJJJJ!!!! Såna vill inte precis växa häruppe, dom saknar man faktiskt. Tack för bilden Thunborg! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Naturrutan

mmart  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61678 Inte i klass med Thunborgs, men skaplig för att växa i mitten av Sverige!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Naturrutan

halvproffs  
#72623 Läste i Jaktjournalen att en mårdhund blivit överkörd och dödad i Masungsbyn. Var det du Slurfi?

Användarvisningsbild

Re: Naturrutan

Torparn79  
#72626
halvproffs skrev:Läste i Jaktjournalen att en mårdhund blivit överkörd och dödad i Masungsbyn. Var det du Slurfi?

han är skyldig..

Slurfi - Dagens prestation

Avatar Fallback

Re: Naturrutan

tantgron  
#72640
Torparn79 skrev:
halvproffs skrev:Läste i Jaktjournalen att en mårdhund blivit överkörd och dödad i Masungsbyn. Var det du Slurfi?

han är skyldig..
viewtopic.php?p=72601#p72601


Ursäkta en novis, men är den ovanlig i era trakter? På Åland så finns dom tyvärr i drivor, och det påstås att dom stör och förstör mycket fågelliv. Finns gubbar ute i byarna som fångar runt 50 st/år i sina mårdhundsfällor, när de väl har etablerat sig så förökar dom sig som råttor. Här görs allt för att bli av med dom.

För övrigt så ska man passa sig för dom om man har kört på en och tänkt sig undersöka en närmare (om man kan stå ut med stanken.. :) ). De spelar döda väldigt övertygande, men de har ett djävulskt bett och jag har förstått att dom med lätthet biter sönder ben.

Användarvisningsbild

Re: Naturrutan

mmart  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#93774 En ny "gåta" som jag inte kan svaret på!

Vilket djur har lämnat detta visitkort?

Bild


Jag petade litet i skiten med en pinne, och då ser den ut så här:

Bild

   TS
Användarvisningsbild

Re: Naturrutan

mmart  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94161 Skulle kunna vara kanadagås, men jag tycker att mängden är LITET för stor!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Naturrutan

molnia  
#344093 hittade denna gamla tråd och det passar mig utmärkt då jag behöver hjälp med att artbestämma en växt. i en skoluppgift.
ja jag har hamnat i skolbänken igen men på distans... :???:
1443634206_20150909_0407.jpg
1443634207_20150909_0408.jpg

Avatar Fallback

Re: Naturrutan

alias  
#344105
molnia skrev:hittade denna gamla tråd och det passar mig utmärkt då jag behöver hjälp med att artbestämma en växt. i en skoluppgift.
ja jag har hamnat i skolbänken igen men på distans... :???:
1443634206_20150909_0407.jpg
1443634207_20150909_0408.jpg


Svårt att svara på utifrån en bild. Lite likt både blåbärsris och rödklöver.

Bara mina fem ören.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Naturrutan

molnia  
#344143 blåbär är det inte men även jag funderade kring rödklöver. men blev osäker..

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).