Motorsåg och handhållet

Delar till äldre jonsered

5 inlägg 7856 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Delar till äldre jonsered

valberga  
#342906 Hej
Jag är ny på forumet men inte ny när det gäller motorsågar. Jag har en jonsered 525 som jag tängte ha som "andra" såg. Men kopplingstrumman är slut och en gummikudde har pajat. Att gå in i en sågbutik o köpa, vet jag att det inte går, sågen är för gammal.

Någon på forumet som vet eller har delar som man kan köpa. Eller tippsa var man får tag i delar

Leif
T 0722-342521



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Delar till äldre jonsered

jannee  
#342911 Var INTE alltför pessimistisk, vissa återförsäljare har säkert reservdelar kvar till en av Jonsereds BÄSTA sågar.

Användarvisningsbild

Re: Delar till äldre jonsered

valberga  
#343129 Ånej när det gäller gammla maskiner så ska dom bara i gång. Jag letade på E-bay och lyckades hitta en drivtrumma i USA Som skulle passa till till min såg. Nu gäller det att det gör det också. Jag skall sätta på ett långt svärd på den och ha den till fällning o aptering. Min hyfsat nya husqvarna 550 till att kvista med

   TS
Avatar Fallback

Re: Delar till äldre jonsered

Jocke91  
#343477 Om det är samma koppling som på 510 och 520 så borde det finnas begagnade att få fatt i.

Avatar Fallback

Re: Delar till äldre jonsered

SawTroll  
#345474
jannee skrev:Var INTE alltför pessimistisk, vissa återförsäljare har säkert reservdelar kvar till en av Jonsereds BÄSTA sågar.


Den er definitivt ikke blant de beste, heller motsatt, men den fungerer jo greit så lenge det ikke oppstår luftlekkasjer. Det er litt for mange muligheter på de sagene, så vidt jeg vet.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).