Skördare

Valmets .4 vs Deeres E

22 inlägg 8151 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34077
Jesper skrev:
Simba skrev:Jo det var stormarna i Tyskland som fick upp ögonen på Deeres gubbar när dom märkte vilken åtgång det var på 941 och bear.
Djungeltrumman mullrar också om en 8-hjulig bear nu till hösten 8)


8 hjuliga Bear visades pa KWF dagarna i tyskland för 2 manader sen.. 8) Sag den med egna ögon..


du har inga bilder på den björnen?

Avatar Fallback
Jesper  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34093
zeaflower skrev:
Jesper skrev:
Simba skrev:Jo det var stormarna i Tyskland som fick upp ögonen på Deeres gubbar när dom märkte vilken åtgång det var på 941 och bear.
Djungeltrumman mullrar också om en 8-hjulig bear nu till hösten 8)


8 hjuliga Bear visades pa KWF dagarna i tyskland för 2 manader sen.. 8) Sag den med egna ögon..


du har inga bilder på den björnen?


Nej tyvärr, jag kollade igenom mina bilder därifrån, och naturligtvis missade jag den, har iofs foto på den 10 hjuliga skotaren men den har ju alla sett.

Användarvisningsbild
Lukas_Lundstrom  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34278 tjoho. såg den 8 hjuliga bear för några timmar sen... va inget speciellt me den... troligt vis den enda slutaverkaren som ponssen har men de va en me helt vanlig boggi i båda ändor,...

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34279 Har hört att de var tvungen att göra nåt för den 6 hjuliga versionen vart alldeles för tung på motordelen!

Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34325 Finns en bild+tekniska data om bearen i Skogsbilder under mässbilder,olyckligtvis är det nån som var trött för databiden blev på sne :oops:

   TS
Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34967 Hejsan allihop,jag lovade att återkomma efter Metkomässan så nu kör vi :D
Metko är Finlands största maskinmässa som arrangeras vartannat år i Jämsä i mellersta Finland,arrangörer är maskinenterprenörerna i Finland och skogsmaskinskolan i Jämsä.År 2006 så hade dom 31000 besökare årets siffror har jag ännu inte hittat.Huvudinriktning är tunga skogsmaskiner och entreprenadmaskiner.Nu följer skribentens PERSONLIGA åsikt om mässan och kritik mottages TACK :D

VALMET
Hade montern innanför dörren,fin show men tyvärr en speaker som talade sämre engelska än Räikkönen :shock: skärpning tack Spec. 901-an hade mycket att avverka och fick köra i 10 minuterspass,tackar för det.
.4 hytterna på skördarna var ett jättelyft,stora,ljusa ochett stort plant golv så trots att man är 190 så kunde man sträcka ut ordentligt,en klar vinnarkandidat

DEERE
Hade satsat jättemycket på montern och hade också mycket nytt att visa i och med E-serien men som en av instruktörerna suckade och sa att det är för mycket som är testat för lite så fick man en känsla av panik i Deerelägret att kanske dom har FÖR mycket nytt! dom har nya aggregat,ny dator ny skördarmodell(1170)nya kranar,ny motordata och NY HYTT
Hytten gav väl inte nån "vill ha"upplevelse direkt,smal framåt och trångt på golvet klart i lä efter Valmet.1510-an är föstås ett lyft och det är nog flera andra som väntar på 1910-an :D

LOGSET
En positiv show,maskinerna var bra inställda och dom har ett egetutvecklat mät och styrsystem som dom visade i 5-an.Dom är klart på gång :D

PONSSE
Nä här gick luften ur dom flesta,den halvt utlovade snurrhytten visste ingen av och enda nyheten var 8-hjuliga Bearen som dom inte körde med +VLS kopian på Elken.Svagt men en mässa på hemmaplan kräver mera nytt än så :(

ECOLOG
Jodå men hade hamnat i skuggan av Valmet på genväg så tyvärr gick en del av mässbesökarna förbi dom.Är annars hårt på kommande i Finland mycket tack vare en bra försäljare med ett förflutet hos Valmet

ROTTNE GREMO
Har tyvärr inga återförsäljare i Finland så därför ställde dom inte upp
Spec.Rottnes nya hytt är nog efterfrågad här så känner nån sej hugad så finns säkert möjligheter å sälja här :D

ALLA DOM ANDRA
Ja det är otroligt vilka konstruktioner det finns och så många olika små tillverkare :shock: Bäst av dom övriga var nog Nisulas multiaggregat som var monteat på en 830,klart attraktivt som komplement till gallringsskördaren

Som sammanfattning kan konstateras att mässan kräver 2 dagar vi hann tex inte alls med dom fasta montrarna med tillbehör etc som finns i och runt skolan,blir nog att satsa 2 dar år 2010 :D

HUR BLEV DET MED DEERE VS VALMET?
1-0 till Valmet,tyvärr Deere tillbaka till verkstaden och kom tillbaka när ni är klara :D

   TS
Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35007 Brosans pratade med en säljare häromdagen som sa att alla E modeller skulle vara klara och visas på Elmia nästa år.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).