Servicebyggnader

Enkla spröjsade fönster till ekonomibyggnad/loge?

10 inlägg 11288 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Enkla spröjsade fönster till ekonomibyggnad/loge?

Håkan K  
#342461 Har nån här tips på företag som tillverkar enklare 11*14 fönster med spröjs, behöver inte vara öppningsbara.
Logen har ingen värme så enkelglas räcker gott!
Tacksam för tips då jag letat o letat men inte hittat nån som säljer "gammeldags logfönster" :-)



   TS
Avatar Fallback

Re: Enkla spröjsade fönster till ekonomibyggnad/loge?

åberg  
#342468 Ursäkta att jag skriver här utan svar men samma fråga kan bli aktuell i mitt hushåll. Skriver en rad här för att lättare hitta tråden igen om det skulle behövas.

Avatar Fallback

Re: Enkla spröjsade fönster till ekonomibyggnad/loge?

jannee  
#342469 Många byggvaruhandlare tillverkar fönster på beställning. Har ingen aning om vad du bor men här i södra Kalmar län har vi bl.a Snickarjocke i Nybro.

Användarvisningsbild

Re: Enkla spröjsade fönster till ekonomibyggnad/loge?

Seb macahan  
#342470 Hej. Jag tror att detta kan vara svaret på era frågor. Vi har handlat av dom en del, oftast runda eller halvmånar till nockspestsar på mangårdshus. Helt ok med tanke på priset. Vill man ha högre finish så får man nog beställa av lokala snickerier.
http://www.dromfonstret.se

Användarvisningsbild

Re: Enkla spröjsade fönster till ekonomibyggnad/loge?

Göt  
#342484 En variant är att köpa gamla fönsterbågar på blocket eller något annat och såga till dom eller köpa plexiglas och såga till och göra fuskspröjsar kanske billigast så

Användarvisningsbild

Re: Enkla spröjsade fönster till ekonomibyggnad/loge?

Seb macahan  
#342496 Billigt blir det kanske men plexiglas brukar gulna i solljus.

Användarvisningsbild

Re: Enkla spröjsade fönster till ekonomibyggnad/loge?

Göt  
#342501
Seb macahan skrev:Billigt blir det kanske men plexiglas brukar gulna i solljus.


Seb har rätt jag tänkte billigt men naturligtvis blir det bättre med riktiga fönster dom ska ju sitta där 50-100 år så egentligen så är det kanske så att det blir dyrt i längden med plexiglas :oops:

Användarvisningsbild

Re: Enkla spröjsade fönster till ekonomibyggnad/loge?

Camwood  
#342503
Håkan K skrev:Har nån här tips på företag som tillverkar enklare 11*14 fönster med spröjs, behöver inte vara öppningsbara.
Logen har ingen värme så enkelglas räcker gott!
Tacksam för tips då jag letat o letat men inte hittat nån som säljer "gammeldags logfönster" :-)


Jag kan tillverka sådana fönster!! Jag sågar och hyvlar fram karmvirke och profiler till bågar o spröjs skälv från egen skog. Men om det är bråttom så går det inte utan jag kan tidigast leverera i slutet på oktober. Jag håller till i Stockholm och om du är intresserad så skicka ett medelande. Vill du ha dom obehandlade och oglasade så blir dom ganska billiga då målningen kostar lika mycket som att tillverka hela fönsterna.

Användarvisningsbild

Re: Enkla spröjsade fönster till ekonomibyggnad/loge?

Asmundtorp  
#342808 Bröderna Nilssons snickerifabrik gör till bra pengar

Användarvisningsbild

Re: Enkla spröjsade fönster till ekonomibyggnad/loge?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#342838 http://www.biltema.se/sv/Bygg/Ovrigt/Pl ... 000030030/

Plastglas
Material
Pressad styren-akrylnitril (SAN) är en transparent plast med glasliknande egenskaper som kan användas både inomhus och utomhus. Materialet är formbart och lättarbetat. Det kan sågas, borras, limmas, fräsas, graveras, slipas och varmbockas.

Egenskaper

Styvt med hög stabilitet
Transparent
Vattentåligt
Hög mjukningspunkt
UV-skyddat
Formbart med värme
Hög kemisk motståndskraft: tål de flesta fetter, utspädda syralösningar, oljor och vanliga blekmedel, vissa lösningsmedel och svaga alkaliska lösningar.


300 x 300 x 2 mm 34:90 SEK

300 x 300 x 4 mm 44:90 SEK

300 x 300 x 6 mm 54:90

600 x 400 x 4 mm 99:90 SEK

1200 x 800 x 4 mm 319 SEK

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).