Arbetskläder för skogen

Petra, bra regnkläder behövs.

12 inlägg 7654 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Petra, bra regnkläder behövs.

hlb  
#342376 Du håller väl i hatten Jens Skoog. Hoppas det går bra för dig.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Petra, bra regnkläder behövs.

Fredrik Reuter  
#342378 Huvva! Extremväder på gång!
Årjäng verkar kunna få sig en släng också.

http://www.svd.se/norsk-varning-for-petra

Användarvisningsbild

Re: Petra, bra regnkläder behövs.

JensSkoog  
#342410 Holl koll på källare och avlopp! Här har det varit många som har vaknat till vatten till långt uppåt trappen 😡 Inte trevligt när dom har lagt mycket pängar och arbete i att snygga det till där nere. :cry: Dotteren till en jag känner vaknade i sitt rum i källaren mitt i natten av att sängen var blöt - det blev en snabbuppvakning!

Användarvisningsbild

Re: Petra, bra regnkläder behövs.

Vardon  
#342413 Ja enligt engelsmännen är det tätt mellan fronterna. Det är nog bäst att ta kalsonger med kallfront...

brack0.gif


Blir väl mest kusten som blir blåsig om tyskarna får bestämma...

Användarvisningsbild

Re: Petra, bra regnkläder behövs.

Erre  
#342442 Hur går det @JensSkoog???
Har ni fått mycket regn?

Användarvisningsbild

Re: Petra, bra regnkläder behövs.

Sibiria  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#342450 Bra regnkläder. Var hittar man sådana? Kostade på mig en ny regnjacka från granngården för två år sedan, men tryckknapparna gav upp nästan omedelbart, skräp.
Sjömännen borde ju ha bra grejer, var köper de sina regnkläder?

Användarvisningsbild

Re: Petra, bra regnkläder behövs.

JensSkoog  
#342456
Erre skrev:Hur går det JensSkoog???
Har ni fått mycket regn?

Ja, det är inte vattenbrist här nu :lol: Kom mycket sent på natten och i morse, men vi inte så illa på föremiddagen, så dom 42 stk 5 - 12 åringar som har varit i skogen med mig i dag genomförde dagen utan problem. Fick even tio minuter med solsken i tolvtiden, och nu hoppas jag att det värsta är över. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Petra, bra regnkläder behövs.

Vardon  
#342459
Sibiria skrev:Bra regnkläder. Var hittar man sådana? Kostade på mig en ny regnjacka från granngården för två år sedan, men tryckknapparna gav upp nästan omedelbart, skräp.
Sjömännen borde ju ha bra grejer, var köper de sina regnkläder?


Börja med att köpa dig en rejäl sydväst från tex Grundéns. Det slår huvor och allt. De har även klassiska fiskarställ och vad man nu vill ha. Annars är väl problemet att man blir blöt antingen inifrån eller utifrån.

Men en hellång rock är inte så dumt då den går fort att ta på sig.

http://grundens.se/

Avatar Fallback

Re: Petra, bra regnkläder behövs.

Krokmark  
#342464 Grundens är helt suveräna regnkläder som tål riktigt arbete.

Användarvisningsbild

Re: Petra, bra regnkläder behövs.

JensSkoog  
#342473
Vardon skrev:Börja med att köpa dig en rejäl sydväst från tex Grundéns. Det slår huvor och allt. De har även klassiska fiskarställ och vad man nu vill ha. Annars är väl problemet att man blir blöt antingen inifrån eller utifrån.
Men en hellång rock är inte så dumt då den går fort att ta på sig.

Köpte mig en sydväst på Jula i kväll, 165 kr. Det är tråkigt att gå våt i håret hela dan. Sydvästen känns bekväm. Annars har jag en regnrock från Stihl som är lång bak men som bara når till livet på framsidan. Den funkar bra i skogsarbetet.
1442512907_sydvest_17.9_s.jpg

Användarvisningsbild

Re: Petra, bra regnkläder behövs.

molnia  
#342477 jag har ju fått riktiga regnkläder i galon från företagen jag tidigare har jobbat på. :D Skulle aldrig få för mig att ta på mig något annat än regnkläder i galon.
har ett par uppsättningar med byxa och jacka, en tjockare och en tunnare tyg. den tunnare är lättare och smidigare att jobba i men efter att haft den tjocka så upplevs den tunna så tunn att man är rädd att ha sönder den.
något liknande detta är det jag har.
http://www.bygghemma.se/inomhus/arbetsk ... r-4325-gul

Användarvisningsbild

Re: Petra, bra regnkläder behövs.

Vardon  
#342488 Tror dock regnet kom av sig i Göteborgsområdet ialla fall. Hade laddat för heldag ute med regnkläder, torra kläder och tält och så kom det inte en droppe...

Jag brukar ha långrock, just för att den är smidig att ta på sig snabbt och sen av sig snabbt. Däremot är den värdelös om man tex ska cykla. Sen anser jag även att torrt ombyte att ha med sig (om man inte vet man kommer hem direkt) är A och O. Gärna i vattentät väska. Glöm inte handduken så man kan torka fötterna och få på sig torra strumpor och skor.

Jens: Man kan inte skratta åt någon i sydväst. 100 000 000 talvor i sommarstugaor kan inte ha fel. Glöm till detta inte regnrocken och en stor skära och lämna hela tiden referenser till filmen "Jag vet vad du gjorde förra sommaren"...

http://photos1.blogger.com/blogger/1957 ... ubbe_1.jpg

regn.jpg


Efter 2 veckor med 40 graders värme i Ungern blev jag glad när regnet kom. Eftersom jag alltid har sydväst, regnrock och snökedjor i bilen var det bara att klä på sig. Till detta kompletterade jag med sandaler. Allt vatten som rinner i skogen rinner även ur. Dock är jag orolig för en grupp med tyskar ropade "halt" och började ta bilder och nu är frågan på vilka udda porrsidor jag figurer.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).