Inomgårdsmaskiner

Varför sätter man inte ut pris på blocket?

9 inlägg 5275 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Varför sätter man inte ut pris på blocket?

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#339427 Hej på er alla Skogstokar!

Jag brukar reta mig på en del företag som annonserar på blocket och andra säljsidor, varför är det så svårt för dom att sätta ut pris på sina maskiner? Är dom så dyra att dom ser sig tvungna att prata direkt med den eventuella kunden för att "prata omkull kunden" till ett köp? Eller vad är det frågan om?
Dom kan väl i alla fall sätta ut ett rek. pris?
Själv så ser jag det nästan som lite oseriöst...

Vad säger ni? Någon som har en vettig förklaring till varför man inte vågar sätta ut priser på sina maskiner...



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Varför sätter man inte ut pris på blocket?

stegmaster  
#339429 Tror du er inne på rett spor själv, när det gjelder orsaken.
Dock verkar det inte vara samma problem på Blocket motsats här i Norge Finn.no
Här er det mycket sällan det inte uppgis et pris.
Själv kollar jag inte ens på annonser utan pris, då jag pr. aut tar for givet at det er någon som vil ha fantasipriser för sina prylar.
Samma med folk som inte ladder upp bilder i annonsen. Skippas direkt.

Användarvisningsbild

Re: Varför sätter man inte ut pris på blocket?

halvproffs  
#339432 Samma här, tar aldrig kontakt om det inte finns ett pris.

Avatar Fallback

Re: Varför sätter man inte ut pris på blocket?

Hema  
#339434 Kan bara hålla med. Det är irriterande, känns inte heller som om det första priset man kommer få är det slutgiltiga isf.

Sedan tycker jag att auktionssiter skulle bli tvingade att ha med ordet auktion i ämnesraden på blocket. Snacka om lockpriser ibland.

Avatar Fallback

Re: Varför sätter man inte ut pris på blocket?

zeetorg  
#339437 Jag håller med, det är oerhört irriterande och oseriöst.

Fast tydligen så måste det ju fungera annars så hade dom väl inte gjort så här...
Men till mig så får dom inte sälja något i alla fall det är då ett som är säkert.

Ett annat irritationsmoment är ju när det står ett pris i rubriken och ett annat i texten.

Avatar Fallback

Re: Varför sätter man inte ut pris på blocket?

Sture Andersson  
#339440 Annonser på blocket utan pris ,blädrar jag alltid förbi,vet dom inte vad dom vill ha för pris då är jag inte intreserad.

Avatar Fallback

Re: Varför sätter man inte ut pris på blocket?

TheJo  
#339443 Ja, det är riktigt irriterande.
Ännu mer komiskt när de skriver "kampanjpris / rea / osv", men man skriver fortfarande inte ut något pris. :???:

Moms är tydligen också väldigt svårt att förstå för många. :lol:

Avatar Fallback

Re: Varför sätter man inte ut pris på blocket?

ÅsaNisse  
#339446 Det jag irriterar mig på är när priset i rubriken inte överensstämmer med text/Bild utan avser något annat billigt skräp i annonsen

Användarvisningsbild

Re: Varför sätter man inte ut pris på blocket?

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#339482 Det glädjer mig att höra att jag inte är ensam om att irritera mig på detta...

Bara att hoppas på att dessa företag börjar att lägga ut priser...

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).