Skogsröjning

skogsröjning

5 inlägg 3887 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

skogsröjning

willeevert  
#336608 Hej ska röja ett par hektar till vintern. Jag vill ha en stark och bra röjsåg. Det står mellan Jonsered. Husqvarna eller stil.



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: skogsröjning

Göt  
#336609 Eller Dolmar :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: skogsröjning

JensSkoog  
#336611 Då har du kvalitet å välja mellan. :wink: Själv skulle jag vald Stihl FS 490, men det betyder lite. Kolla hellre vem som har bästa ÅFen där du holler hemma, och senn provar du bärsäla och såg och finner vad som passar dig. Men, du borde inte snåla på kubik. Om du har mycket eftersatt röjning med täta snår, så kan du titta på en kedjeröjare.

Användarvisningsbild

Re: skogsröjning

traktorz  
#336669 Uppvärmda handtag rekommenderas starkt, eftersom du skriver att röjningen kommer att ske vintertid.

Avatar Fallback

Re: skogsröjning

jannee  
#336676 Många är något besvikna på Stihls bärsele, kanske kan vara något att tänka på. Annars är Jonsered och Husqvarna ganska identiska, förutom färgen och bågen. Tänker du senare använda sågen även för gräsröjning kan en något längre riggrör vara att föredra. Värme i handtagen en självklarhet.
Personligen tycker jag det är en fördel med det längre riggröret, räckvidden ökar något - betydligt längre än vad man först insett.
Vilken såg du än köper så är dock till syvende och sist viktigast - KLINGAN. OBS Endast Strandklinga ska du ha, allt annat är MINST 2 klasser sämre.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).