Motorsåg och handhållet

Halsskydd på visiret

11 inlägg 5058 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Halsskydd på visiret

j-eg63  
#335770 Hej därute
Köpte mig en ny Oregonhjälm på jula 449 kr komplett kit med hörselkåpor duk i nacken o nätvisir + ett hak o halsskydd att fästa i underkant med 3 plastnitar Är det någon som använder detta skydd? :surp:



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Halsskydd på visiret

Tosca  
#335809 Det låter som onödig vikt på huvudet, funkar det inte lika bra med huggarblusen knäppt upp under hakan?

Avatar Fallback

Re: Halsskydd på visiret

trondsenti  
#335812 Jeg bruker det... Det veier bare noen gram og gjør faktisk nytten sin, synes jeg.

Avatar Fallback

Re: Halsskydd på visiret

Jim_the_one  
#335917 Låter dom en väldigt bra grej när man går med en kedjeröjsåg!

Avatar Fallback

Re: Halsskydd på visiret

åberg  
#335951 Eller när man kör trimmer på plattgången. Fy fabian vad det snärtar till på näsan ibland när ett gruskorn studsar upp under visiret. 😡 :smile:

Användarvisningsbild

Re: Halsskydd på visiret

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#335974
åberg skrev:Eller när man kör trimmer på plattgången. Fy fabian vad det snärtar till på näsan ibland när ett gruskorn studsar upp under visiret. 😡 :smile:


http://www.fiskars.se/Tradgard/Produkte ... rensborste
Kan rekommenderas.

Användarvisningsbild

Re: Halsskydd på visiret

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#335988
åberg skrev:Eller när man kör trimmer på plattgången. Fy fabian vad det snärtar till på näsan ibland när ett gruskorn studsar upp under visiret. 😡 :smile:

Kör med högersidan på trimmern mot plattan istället, då flyger stenar bort från dig :smile: :smile:

Avatar Fallback

Re: Halsskydd på visiret

åberg  
#336060
Vedmaskin skrev:http://www.fiskars.se/Tradgard/Produkter/Utomhusstadning/135522-QuikFit-Plattrensborste
Kan rekommenderas.


Var sitter startsnöret på den där? :mrgreen:
Borsten kan säkert vara bra men jag hade just fått hem en Husqvarna 323 och det var en tvärhand högt. Blev visst lite blädning i prydnadsblomstren också. :oops: :lol:



th skrev:Kör med högersidan på trimmern mot plattan istället, då flyger stenar bort från dig :smile: :smile:


Jodå, de flesta går ifrån men en och annan rikoschett blir det allt ändå.

Användarvisningsbild

Re: Halsskydd på visiret

Deichenpoff  
#580557 Väldigt nöjd med halkskyddet !
Väger inget och lätt att pilla dit.
Kunde tom varit lite längre för det är svårt att vika upp när man har visiret uppe.
Ang oregonhjälmen i stort så kunde spännanordningen varit bättre

Avatar Fallback

Re: Halsskydd på visiret

Avslutat-02  
#580560
Deichenpoff skrev:Väldigt nöjd med halkskyddet !
Väger inget och lätt att pilla dit.
Kunde tom varit lite längre för det är svårt att vika upp när man har visiret uppe.
Ang oregonhjälmen i stort så kunde spännanordningen varit bättre


Vilken tur det är att man kan läsa emellan raderna, för att ha halkskydd uppe vid hjälmen då ska det vara väldigt halt.... :lol:

Användarvisningsbild

Re: Halsskydd på visiret

Deichenpoff  
#580571
Deichenpoff skrev:Väldigt nöjd med halkskyddet !
Väger inget och lätt att pilla dit.
Kunde tom varit lite längre för det är svårt att vika upp när man har visiret uppe.
Ang oregonhjälmen i stort så kunde spännanordningen varit bättre

Halkskyddet är mycket viktigt på en hjälm .
Innan telefonerna blev smarta kunde jag både stava och skriva rätt ord på rätt plats :((

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).