Verkstan

Wobble Dado Sågklinga

7 inlägg 7465 visningar 63 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Wobble Dado Sågklinga

Fredrik Reuter  
#333879 Wobble Dado förgyllde min måndagkväll.
För arkiveras under; "Smarta produkter som gör en galen under injustering..." :D

PS. Spola fram till ung. fem min för lite action.



Edit: Delade ur denna tråd från "Roliga filmklipp".



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Roliga filmklipp

JensSkoog  
#333894
Fredrik Reuter skrev:Denna förgyllde min måndagkväll.
För arkiveras under; "Smarta produkter som gör en galen under injustering..." :D

PS. Spola fram till ung. fem min för lite action.

Fanns på min gammla handcirkelsåg, men jag gillade det inte. Man blev galen under injustering och senn hugg den om inte bladet var vasst som en rakkniv.

Avatar Fallback

Re: Roliga filmklipp

Hema  
#333895 Haha, ja här krävs det allt lite tålamod och det verkade ju funka bra, när man väl ställt in den rätt. :)

Avatar Fallback

Re: Roliga filmklipp

Blivande snickare  
#333956 Skulle det gå att ställa in bredden typ elektriskt utan att skruva löst fanskapet varje gång så skulle det inte alls vara en så dum idé tror jag :)
Men som Jens redan märkt så måste det nog vara sylvasst.

Avatar Fallback

Re: Roliga filmklipp

elis  
#333988 Vilken tur att det finns handöverfräsar. Undrar om filmen verkligen ska ligga under Roliga filmklipp, jag tycker filmen är ett tragiskt monument över mänsklig enfald och jag blir bara ledsen av att se eländet. Och långrandigt var det också.

Användarvisningsbild

Re: Wobble Dado Sågklinga

Fredrik Reuter  
#334001 Hej,
Elis: du får göra ett försök och se det lite tragikomiska i det?
Tycker själv det kulminerar när han justerat typ fem gånger och sedan sågar i ett redan sågat snitt... =))

På din inrådan så delade jag ur tråden, det kan ju faktiskt finnas ett värde i att ha en Wobble Dado tråd! :-BD

   TS
Användarvisningsbild

Re: Wobble Dado Sågklinga

JensSkoog  
#334015
Fredrik Reuter skrev:Hej,
På din inrådan så delade jag ur tråden, det kan ju faktiskt finnas ett värde i att ha en Wobble Dado tråd! :-BD

:lol: Som en varning är det bra! Köp hellre en handöverfräs - mycket bettre!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).