#331464Hej, Häftigt! Först ut verkar vara JD 1270G och JD 1910G (skördare resp. skotare). Jag tog några bilder från videon för er som tycker det går snabbt.
Ser ni några skillnader mot E-serien?
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
#331754Ser ut som att de har satt någon gummilapp för huvudströmmen (och ett extra utrymme?) på 1910an. Tycker även att det ser ut som att huvarna är lägre än IT-4 huvarna.
#331760Hej, Ja, enligt vad jag hört så är det FT4 motorer i G-serien. Borde bli samma motortyp som sitter i Rottne H21D, AdBlue med C-EGR-teknik i så fall. Efter vad man hört så kan det bli ett lyft då med dessa motorer, Rottnes har ju visat fina siffror hittills.
Ska dom följa tidigare mall så borde det bli:
John Deere 1270G FT4 John Deere 1910G FT4
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
Re: John Deere G-Serie - More than a Machine #331834
#332040Hej, Jag tror IT4 har CEGR också. Det är en förfinad egr teknik där avgaserna kyls innan de recirkuleras och blandas med inluft.
John Deere FT4 har valt CEGR med partikelfilter och SCR katalysator (som adblue används i).
Komatsu (Agco)och Ponsse (Mercedes) med flera har valt ren SCR teknik i sina FT4 motorer. Ingen EGR och inte heller partikelfilter. Bara SCR katalysator med adblue.
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).