Öppna kategorin

Hjälp att få tag på en (1) okantad bräda kring Uppsala

16 inlägg 11913 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hjälp att få tag på en (1) okantad bräda kring Uppsala

orienteraren  
#333285 Efter att ha läst en del här på forumet hoppas jag att jag kan få hjälp av den stora kompetensen som finns här. Jag är ute efter något så "enkelt" som en (1) bräda som är råsågad och okantad. Önskvärda mått är 2m lång, tjocklek ca 2", sågad bredd (kanter ej medräknade) ca 30 cm. Helst i björk men furu skulle duga det med. Jag har inte ens kravet på att den behöver vara torr då den skall användas till en skylt som skall sitta utomhus så "nysågad" skulle duga bra. Jag bor straxt utanför Uppsala men jag är helt i chock över att det skall vara helt omöjligt att uppbringa en sådan. "Vanligt" virke dräller det ju av här i trakterna.

Inte helt förvånande fanns inget sådant att tillgå på byggvaruhusen (beijer, bauhaus, byggmax etc) så jag började ringa runt till de sågverk jag kunde hitta i trakten. Tvärnej överallt. Har fått tag några mindre firmor men nej även där. Känns helt sjukt att jag inte kan få tag på en okantad bräda. Om jag kunde få tag på någon med en solosåg så är det ju fixat på 5-10 min.

Någon som vet vart jag kan vända mig alt såga upp en åt mig? Känns inte som att mina krav är särskilt höga och det gäller ju bara en enda bräda. Jag bor som sagt straxt utanför Uppsala.

Tacksam för hjälp då jag glatt utlovat att fixa denna skylt åt far min...



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Hjälp att få tag på en (1) okantad bräda kring Uppsala

Bax  
#333293 Kolla med Logosol om dom kan tipsa om nån Solosågare i trakten.

Användarvisningsbild

Re: Hjälp att få tag på en (1) okantad bräda kring Uppsala

mawes01  
#333300 Kolla med Rimbo Timmer
http://rimbotimmer.dinstudio.se/text1_9.html

dom gör ganska mycket specialarbeten har jag för mig.

Användarvisningsbild

Re: Hjälp att få tag på en (1) okantad bräda kring Uppsala

Camwood  
#333307 Jag har några liggande!
okantad.jpg

Avatar Fallback

Re: Hjälp att få tag på en (1) okantad bräda kring Uppsala

axwell  
#333338
Camwood skrev:v Camwood » Idag, 16:19
Jag har några liggande!

Ser där ja, ser väl inte inte ut som en okantad bräda.
Å andra sidan skulle den ju vara runt 2" så då stämmer det ju bara bättre :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Hjälp att få tag på en (1) okantad bräda kring Uppsala

orienteraren  
#333359 Camwood: ser ut precis som det jag letar efter, ev kan jag ta ner den något i hyveln (tar iofs max 320 mm har jag för mig men något går alltid att hitta på). Vart håller du till i världen?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hjälp att få tag på en (1) okantad bräda kring Uppsala

Camwood  
#333380 Edsbro 5,5 mil från Uppsala väg 222 har jag ett frititidshus där jag sågat upp några stockar ek och furu med Logosols timmerjigg. Planken på bilden är sågat på vårat sågverk i Höga kusten.
Skicka ett personligt medelande om du vill komma å hämta du får den gratis :grin:

Användarvisningsbild

Re: Hjälp att få tag på en (1) okantad bräda kring Uppsala

Peteflamingstar  
#333461 Finns en liten bysåg i Rasbo utanför Uppsala, kan kanske fixa nummer om du är intresserad.

Användarvisningsbild

Re: Hjälp att få tag på en (1) okantad bräda kring Uppsala

orienteraren  
#333476 Peteflamingstar: Det vore superbt då jag själv bor i just Rasbo!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hjälp att få tag på en (1) okantad bräda kring Uppsala

orienteraren  
#333915 Någon som har koll på vem man kan kontakta för o få rätt på den där sågen i Rasbotrakten?

   TS
Avatar Fallback

Re: Hjälp att få tag på en (1) okantad bräda kring Uppsala

Blivande snickare  
#333958 Googlade lite men hoppas detta är rätt. Longshot från min sida :grin:

Bolagsman: Persson, Arne
Registreringsår: 1992

F-Skatt: Registrerad läs mer

Telefon: 070-5365538

ADRESS
RÖDÄNGET
810 20 Österfärnebo
Gävleborgs län
Visa på karta

Användarvisningsbild

Re: Hjälp att få tag på en (1) okantad bräda kring Uppsala

orienteraren  
#333967 Hmm, Österfärnebo är en bra bit från mig så jag tror inte det är den som avses med sågen i Rasbo men jakten går vidare.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hjälp att få tag på en (1) okantad bräda kring Uppsala

TheJo  
#333980 Har en Logosol M7, som jag dock inte har använt sedan jag köpte den pga sjukskrivning.
Så har inte riktigt koll på hur den funkar än :lol:

Men har du inte fått tag på någon bräda framöver, så går det nog att lösa :)

Sågen står utanför Björklinge.

Användarvisningsbild

Re: Hjälp att få tag på en (1) okantad bräda kring Uppsala

Peteflamingstar  
#334129 Orienteraren, du har PM!

Användarvisningsbild

Re: Hjälp att få tag på en (1) okantad bräda kring Uppsala

orienteraren  
#334304 Fick rätt på en till slut, visade sig att en avlägsen släkting till min fru hade sågat upp ett antal grova tallar för o ha som panel på ett uthus så jag fick "köpa" en sån (52 cm snittyta i breda änden!) för en marängtårta, dessutom nära där jag bor. Bra deal! Stort tack för hjälpen i letandet iaf.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).