ons 10 jun 2015, 13:23#333285
Efter att ha läst en del här på forumet hoppas jag att jag kan få hjälp av den stora kompetensen som finns här. Jag är ute efter något så "enkelt" som en (1) bräda som är råsågad och okantad. Önskvärda mått är 2m lång, tjocklek ca 2", sågad bredd (kanter ej medräknade) ca 30 cm. Helst i björk men furu skulle duga det med. Jag har inte ens kravet på att den behöver vara torr då den skall användas till en skylt som skall sitta utomhus så "nysågad" skulle duga bra. Jag bor straxt utanför Uppsala men jag är helt i chock över att det skall vara helt omöjligt att uppbringa en sådan. "Vanligt" virke dräller det ju av här i trakterna.
Inte helt förvånande fanns inget sådant att tillgå på byggvaruhusen (beijer, bauhaus, byggmax etc) så jag började ringa runt till de sågverk jag kunde hitta i trakten. Tvärnej överallt. Har fått tag några mindre firmor men nej även där. Känns helt sjukt att jag inte kan få tag på en okantad bräda. Om jag kunde få tag på någon med en solosåg så är det ju fixat på 5-10 min.
Någon som vet vart jag kan vända mig alt såga upp en åt mig? Känns inte som att mina krav är särskilt höga och det gäller ju bara en enda bräda. Jag bor som sagt straxt utanför Uppsala.
Tacksam för hjälp då jag glatt utlovat att fixa denna skylt åt far min...