Traktorn i skogen

Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

56 inlägg 27330 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

röjar kalle  
#330780
anersimyra skrev:
Tosca skrev:Brukar de kunna vara svårluftade?
Nej, vi har tidigare luftat utan några som helst problem.

Inte visste jag att du hade sportbil. :wink: :wink: :wink:

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

anersimyra  
#330784
image.jpg
röjar kalle skrev:
anersimyra skrev:
Tosca skrev:Brukar de kunna vara svårluftade?
Nej, vi har tidigare luftat utan några som helst problem.

Inte visste jag att du hade sportbil. :wink: :wink: :wink:

   TS
Avatar Fallback

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

zeetorg  
#330791 Hej jag har själv varit med om att bromsar varit sämre än en död sik, men efter oljebyte så var dom som nya igen. Så oljan kan spela större roll än vad man tror.

Användarvisningsbild

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

anersimyra  
#330792
zeetorg skrev:Hej jag har själv varit med om att bromsar varit sämre än en död sik, men efter oljebyte så var dom som nya igen. Så oljan kan spela större roll än vad man tror.
När jag tänker efter kan det inte vara oljan, vi har " luftat " ur flera liter den senaste månaden.. :o :o

   TS
Avatar Fallback

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

zeetorg  
#330793 ok då måste det nästan vara ett internt läckage någonstans.

Användarvisningsbild

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

anersimyra  
#330797
zeetorg skrev:ok då måste det nästan vara ett internt läckage någonstans.
Alla O-ringar som kan bytas är bytta.. :sad: som sagt, alla inblandade " kliar sig i huvudet.".. :???: :???:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

Erre  
#330800 Försvinner ingen bromsvätska ur behållaren så måste det vara ett inre läckage, om det inte ligger några luftbubblor kvar någonstans.
Finns alltid det gamla tricket att lufta avigt.
Dvs pumpa in olja i luftnipplarna och tömma ur behållaren allt eftersom det stiger i den.
Ett måste på en del idiot system.

Avatar Fallback

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

zeetorg  
#330803 Jag vet inte hur dina bromsar är byggda men det borde vara en huvudcylinder eller fördelningsblock som läker. Har du en repa eller liknande i godset så är det inte säkert att det hjälper att byta o-ringar då det är den "andra" ytan som är problemet.

Användarvisningsbild

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

anersimyra  
#330806 Det " skumma " är att mekanikern " vet allt som är värt att veta " om traktorer. Lamborghinis egna mekaniker bekräftar att allt som gjorts är rätt och kan inte göras annorlunda, ingen av dem har tidigare stött på just detta problem.. :???:

   TS
Avatar Fallback

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

zeetorg  
#330807 Ja ja, det är mycket som kan krångla på ett spett :surp:

Användarvisningsbild

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

rokon  
#330894
anersimyra skrev:
rokon skrev:är det inte så att det är dags att byta huvudcylindern, jag tror det är den som spökar.

vi har provat att trycka ner bromsen med väldigt litet tryck för att konstatera om olja läcker förbi packningarna utan resultat.. :???: :???:

Att analysera en huvudcylinder kostar mer än att helt enkelt byta ut hela.

Avatar Fallback

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

jannee  
#330899 Är ALLT bytt som kan behöva bytas, inget oljeläckage, är det sannolikt att det är huvudcylindern som spökar (läcker igenom).

Avatar Fallback

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

Botvig  
#331149 Vet ej något om Lamborgini men kan det vara så enkelt som att någon av bromscylindrarna kärvar och inte returnera fullt förrän de fått vara overksamma ett tag. Detta kan innebära att justeringen inte blir rätt.

Användarvisningsbild

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

anersimyra  
#331185 Nu tror de att de funnit felet.. :?: :?: Framaxeln var nära nog tom på olja, teorin är att varmgång i framaxeln fått ATF oljan att koka.. :shock: :shock: :
Senast redigerad av anersimyra mån 02 maj 2016, 16:24, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

Calle.ö  
#331197 Om du menar framaxel och inte naven så tror jag inte det kommer hjälpa för bromsarna sitter ute i naven har ni kollat beläggen?
Med vänlig hälsning Calle

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).