Traktorn i skogen

Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

56 inlägg 27341 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

agrotron  
#323538 Får du ingen ordning på bromsarna kan jag tipsa om att ringa till Runhällen maskin utanför Sala och rådfråga lite. Dom är grymt duktiga och service medvetna. Dom har ju Deutz.same.kubota. och lamborgini. Så dom kan säkert hjälpa till på nåt sätt.

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

anersimyra  
#323564
agrotron skrev:Får du ingen ordning på bromsarna kan jag tipsa om att ringa till Runhällen maskin utanför Sala och rådfråga lite. Dom är grymt duktiga och service medvetna. Dom har ju Deutz.same.kubota. och lamborgini. Så dom kan säkert hjälpa till på nåt sätt.
Tackar.. :smile: Sala blir närmare än Norrköping. Men nu har mekanikern som pluggade bromsröret bestämt talat om att packningarna i bromscylindrarna är slut.. :???:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

Erre  
#325269 Hur går det med traktorn??

Användarvisningsbild

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

anersimyra  
#325276
Erre skrev:Hur går det med traktorn??
Den sak visst få nya packningar i bromscylindrarna.. :smile:
Senast redigerad av anersimyra mån 02 maj 2016, 16:21, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

Erre  
#325279 Ok.
Ajdå, "upptäcka" att oljan är slut låter inte bra. Såna chaufförer kan köra ner det mesta dom kommer över. :sad:

Användarvisningsbild

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

anersimyra  
#325323
Erre skrev:Ok.
Ajdå, "upptäcka" att oljan är slut låter inte bra. Såna chaufförer kan köra ner det mesta dom kommer över. :sad:
Jag har erbjudits att köpa ekipaget.. :shock: att avstå är inget svårt val..så att säga.. :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

Erre  
#325326
anersimyra skrev:
Erre skrev:Ok.
Ajdå, "upptäcka" att oljan är slut låter inte bra. Såna chaufförer kan köra ner det mesta dom kommer över. :sad:
Jag har erbjudits att köpa ekipaget.. :shock: att avstå är inget svårt val..så att säga.. :smile:

Haha. Förstår dig!! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

anersimyra  
#330495 Nu är oringarna vid bakhjulen och bromscylindrarna bytta. Men !!! Efter några hundra meters körning går pedalerna i botten.. :surp: efter 3-4 tramp blir pedalerna åter hårda, ingen olja ( atf ) läcker ut. Problemet ligger inte vid bromsarna fram efter kontroll..( pluggat framledning ) både mekaniker och importör kliar sig i huvudet... :shock: :shock: :shock:

   TS
Avatar Fallback

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

Blivande snickare  
#330516 Luftat systemet?

Användarvisningsbild

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

Erre  
#330520 Har inte huvudcylindern bytts???

Användarvisningsbild

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

anersimyra  
#330521 Allt som kan bytas har bytts, både en extremt erfaren mekaniker och Lamborghinis egna tekniker " kliar sina huvuden." .. :?: :?: :shock: eller inte riktigt allt, de har tydligen inte tömt systemet och fyllt på ny ATF olja.. :shock:

   TS
Avatar Fallback

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

Blivande snickare  
#330536 Har de tillräckligt med vätska i överhuvudtaget då? :lol:

Användarvisningsbild

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

anersimyra  
#330538
Blivande snickare skrev:Har de tillräckligt med vätska i överhuvudtaget då? :lol:
Det kanske visar sig, eller inte, en dylik fadäs vill nog ingen mekaniker kännas vid. :shock: :shock:

   TS
Avatar Fallback

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

Tosca  
#330543 Brukar de kunna vara svårluftade?

Användarvisningsbild

Re: Får ej ordning på lamborghinins bromsar.

anersimyra  
#330544
Tosca skrev:Brukar de kunna vara svårluftade?
Nej, vi har tidigare luftat utan några som helst problem.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).