men åter till fakta, jag tror efter att ha läst lite i denna tråd att det är som du skrivit i ditt senaste inlägg , att skogsägaren "skiter" i hur det går till ?
typ han säljer sin skog. och har inte ett dyft i kunskap om hur den avverkas / sorteras o.s.v (o.s.v att detta inte gäller alla) , men mörkertalet är stort
jag kan säga rakt ut att jag inte hunnit lära allt med nya mätningen.. men vi har ju kört rundvirke ett tag , och det har funnits "skräckexempel" på inmätningen , där ett sk. vrak av vmf gjort en av våra piloter så j-vla vrång att han bett "fjollorna" märkt ...sedan åkt dän och plockat "bort detta vrak" och sen tillbaks igen bara för att visa ATT NU JÄVLAR!! mät och håll käft ,
såg ett till skräckexempel häromdan. och jag kan gråta och ligga sömnlös om det partiet blir inräknat i VMF Quberas sk. kollektiv ??? jag har alldrig i hela mitt liv sett så dåligt kvistad massa / löv ....det måste f-n vart någe fel herregud om sånt räknas med , men det var ju BOLAGSMASKINER så då går det väl bra?
p.s vi är nog det enda skogsåkeri som gjort en sådan "manöver" med en lokal skogsägares virke för dennes bästa , men är mätarn en "vrångjävel" - då trampade han på fel tå för den piloten gick inte att "lura" kanske visste inte denne att piloten mätt in virke på samma plats i 40år
såg även att det var skrivit lite fint inflikat att det var bara en som klagade?
hmm! ..men med minst sagt konstiga redovisningar så är man väl en i mängden eller! (se tidigare inlägg)