fre 04 dec 2015, 14:08#355108
@ Erre och andra som visat intresse.
Nu är det äntligen dax, nästa fredag bär det av mot Bullaren för provkörning av Woodtiger
Blev ju lovad av konstruktören att de skulle ringa när dom hade maskiner att provköra, av det blev det intet. Har också länge provat att ringa på det numret de angivet och inte heller där har jag fått något svar men till sist fick jag kontakt. Dom har tydligen nu anställt en säljare som skulle ta hand om mig och låta mig känna på grejerna irl.
Har ni frågor och funderingar så skriv dom här så ska jag ta med mig dom och fråga på plats. Både för att hjälpa er men också för att det hjälper mig som är väldigt dålig på det här med mekanik och fordon.
Har ju nu funderat länge på hur jag ska förlänga min ryggs livslängd så jag kan fortsätta läääänge i skogen. Kör nämligen en Valmet 205 idag som fungerar klockrent för mina behov men så är det ju det där med att kunna sitta rättvänd
Som jag skrev är jag både kass på det här med mekanik och måste erkänna att intresset inte är på topp, vill helst springa runt med motorsågen. Dock inser jag att det behöver bli lite mer rationellt och att min rygg inte klarar att sitta som en korkskruv längre.
Alternativen jag överväger är annars:
Valtra A83 med huggarvagn (skulle då få vändbar stol, radiostyrd vinsch, stödben, frontlastare och bättre kapacitet)
Vimek ( finns ju faktiskt en del begagnade ute nu)
Malwa ( börjar ju också komma ut lite begagnat nu)
Woodtiger ( här gäller nytt då jag tycker deras hybrid-drift är intressant)
Nästa steg skulle som jag tänker nu skulle vara att skaffa mig en Hypro eller stegmatare för upparbetningen
Alla ideér och synpunkter uppskattas
Senast redigerad av sundelius fre 04 dec 2015, 18:25, redigerad totalt 1 gång.
Snickare som fuskar i skogen ungefär 5 månader om året.