Skördare

pendomaster

19 inlägg 7449 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

pendomaster

Ezzelino  
#32698 <object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/_hHsDLwu428"> </param> <embed src="http://www.youtube.com/v/_hHsDLwu428" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350"> </embed> </object>

hälsa på en vän nu på semestern självklart tog jag med kameran..



   TS
Avatar Fallback
getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32710 fin maskin, gillar pendo.
fick dock känslan av att kran gick lite långsamt :?

Användarvisningsbild
masterchief  
#32711 Bättre att köra lugnt och komma rätt direkt än att rycka och slita för att sedan stå still och svetsa 8)
I slutänden får den som kör lugnt och planerar körningen i regel ihop mer kubik.

Användarvisningsbild
Ezzelino  
#32714 denna maskin körs av thunborg här på forumet

   TS
Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32721 Har du ingen ny film på 404an

Användarvisningsbild
Ezzelino  
#32722 Jag kör inte den längre har sagt upp mig och börjat på ett annan firma just nu kör jag bara ris med en 1110.

   TS
Användarvisningsbild
NZ  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32738
masterchief skrev:Bättre att köra lugnt och komma rätt direkt än att rycka och slita för att sedan stå still och svetsa 8)
I slutänden får den som kör lugnt och planerar körningen i regel ihop mer kubik.


Det är helt sant. Man behöver inte köra i 200 för att det ska gå ihop. Vilket tyvärr allt för många verkar tro. 8)

Användarvisningsbild
Thunborg  
#32767 Ha där blev man fångad. :oops: Kul att se sig själv. 8)

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32813
Thunborg skrev:Ha där blev man fångad. :oops: Kul att se sig själv. 8)


8) tjena igen "thunborg" !! och tack för senast :lol: , som masterchief skriver så är det den lungne planerande föraren som får till volymerna , och fina upplägg av både virke och grot åt skotarn :wink: .. jag måste ju skryta med att jag sett, åkt med maskinen ifråga IDAG .. det blev några stammar , sen vart det lunch med lite "hokuspokus" entrepenörer emellan :lol:

Ezzelino hade "tjuvfilmat" :lol: , heder åt ezzelino :wink:

ha d gott alla m.v.h "spindeln"

Avatar Fallback
ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32978 Går A7kran bra :?: Den kran är väl bra stark,där får nog CH8an stryk skulle jag tro.

Användarvisningsbild

Re: A7

Thunborg  
#36663
ÖSA4ever skrev:Går A7kran bra :?: Den kran är väl bra stark,där får nog CH8an stryk skulle jag tro.

Bättre sent än aldrig :oops: A 7 kran går finemang och är fantastiskt stark , men att gemföra är svårt , både för att jag ej provat CH 8, och att rörelse mönstret är bättre på CH 8 an , men styrka och framför allt driftsäkerhet år fin hos A 7 kran 8)

Användarvisningsbild
Knegarn  
#36818 okej, jag har aldrig sett/prokört eller ens tänkt vidare mycket på dennahär pendohytten tidigare. Men nu är jag lite intresserad! (fö. trodde jag inte de tillverkades längre)
Vilka är fördelarna med att hänga där uppe och hur kommer upp i holken? :)
det finns många typer av maskiner i sverige som vi inte anväder i finland, jag har inte ens sett en rottne eller gremo i verkligheten heller, valmet, ponsse, jd är dom som rullar här! samt vissa småtillverkare som logset, sampo, logman, nokka o sånt trams.

Avatar Fallback
ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36822 Ska ni sälja pärlan :?: Måste väl vara den som är ute på blocket?

Användarvisningsbild
Thunborg  
#36898
ÖSA4ever skrev:Ska ni sälja pärlan :?: Måste väl vara den som är ute på blocket?

Nej det är inte våran, men den är såld till Eco-Log, finns på deras begagnat sida 8)

Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36899 har ni bytt

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).