Bilar

Jämförelse mellan kostnader för bil och tåg

8 inlägg 5475 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Jämförelse mellan kostnader för bil och tåg

Rolfnilsson400  
#326349 http://blog.elinor.se/2015/04/17/ralsen-ar-valdigt-dyr/



   TS
Avatar Fallback

Re: Jämförelse mellan kostnader för bil och tåg

jannee  
#326355 Banverket är helt makalösa på att få lite gjort för en hög kostnad. Kan du få komma in som entreprenör åt banverket är din lycka gjord.
Var för några år sedan med om att frakta upp en grävare från Skåne till Stockholm (intill Liseberg) för 3 dagars spårarbete - Påskhelg), därefter tillbaka till Skåne.
Behövde inte rabattera frakten, entreprenören fick full kostnadstäckning.

Avatar Fallback

Re: Jämförelse mellan kostnader för bil och tåg

Blivande snickare  
#326358 Bra skrivet. Skön kommentar under åxå :D

Avatar Fallback

Re: Jämförelse mellan kostnader för bil och tåg

Jim_the_one  
#326364 Hmm har dom flyttat stockholm till Sveriges framsida? Eller finns det mer än ett Liseberg? :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Jämförelse mellan kostnader för bil och tåg

jannee  
#326374 Liseberg ligger strax söder om Partihallarna eller mitt emellan Älvsjömässan och Östberga som ligger omedelbart öster om Västberga. :grin: - hittar bättre i Stockholm än i min egen skog :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Jämförelse mellan kostnader för bil och tåg

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#326393
jannee skrev:Banverket är helt makalösa på att få lite gjort för en hög kostnad. Kan du få komma in som entreprenör åt banverket är din lycka gjord.
Var för några år sedan med om att frakta upp en grävare från Skåne till Stockholm (intill Liseberg) för 3 dagars spårarbete - Påskhelg), därefter tillbaka till Skåne.
Behövde inte rabattera frakten, entreprenören fick full kostnadstäckning.


Jag har jobbat på Banverket för 10-12 år sen och det är helt sjukt vad ineffektivt det var då, är förmodligen likadant nu.
Överlag med statliga myndigheter är det ju ett stort fel när man måste göra av med hela budgeten för att inte få mindre pengar till nästa år. Om jag säger såhär, det handlas som f*n i december :roll:

Avatar Fallback

Re: Jämförelse mellan kostnader för bil och tåg

r93  
#326404 Detta gäller även landstingen, är det någon avdelning som sparar ett par hundra tusen får det avdraget på nästa budget!!

Användarvisningsbild

Re: Jämförelse mellan kostnader för bil och tåg

totte  
#326716 Har varit på förslag att återförstatliga järnvägsunderhållet för att få styrsel på kostnaderna. Nu har en utredning kommit fram till att det går inte att genomföra i nuläget, trafikverket skulle nämligen inte klara av det.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).