Verkstan

Ditt bästa verktyg/maskin.

49 inlägg 21955 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

T Landström  
#324930
svampbob skrev:
Seb macahan skrev:Bästa handverktyg är Fein'en. Grymt allsidig maskin. Bästa maskin är traktorn pga sin allsidigt och smidighet att ställa om från skogsmaskin utan lastare med griplastare till fullfjädrad snöröjare med sandspridare, snöbladet i frontlyft och snöskopa i frontlastare på bara några minuter. Multidock inom hydraulik är guld värt. Och supersteer i alla lägen.


Vilken Fein modell pratar vi om. För 20 år sedan var Fein för mig synonymt med en väldigt bra Nibbler.


Kan det vara Fein Multimaster han syftar på...?

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

svampbob  
#324947
T Landström skrev:
svampbob skrev:
Seb macahan skrev:Bästa handverktyg är Fein'en. Grymt allsidig maskin. Bästa maskin är traktorn pga sin allsidigt och smidighet att ställa om från skogsmaskin utan lastare med griplastare till fullfjädrad snöröjare med sandspridare, snöbladet i frontlyft och snöskopa i frontlastare på bara några minuter. Multidock inom hydraulik är guld värt. Och supersteer i alla lägen.


Vilken Fein modell pratar vi om. För 20 år sedan var Fein för mig synonymt med en väldigt bra Nibbler.


Kan det vara Fein Multimaster han syftar på...?


Det kan det nog vara. När jag var liten sa man Black o Deckern om en cirkelsåg.

Användarvisningsbild

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

T Landström  
#324950
T Landström skrev:
svampbob skrev:
Seb macahan skrev:Bästa handverktyg är Fein'en. Grymt allsidig maskin. Bästa maskin är traktorn pga sin allsidigt och smidighet att ställa om från skogsmaskin utan lastare med griplastare till fullfjädrad snöröjare med sandspridare, snöbladet i frontlyft och snöskopa i frontlastare på bara några minuter. Multidock inom hydraulik är guld värt. Och supersteer i alla lägen.


Vilken Fein modell pratar vi om. För 20 år sedan var Fein för mig synonymt med en väldigt bra Nibbler.


Kan det vara Fein Multimaster han syftar på...?


Precis som många kallar slagborrmaskin och bilmaskin för Hilti...

Avatar Fallback

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

Skogshuggaren83  
#325007 Det i särklass bästa verktyget är min högernäven, näst bäst vänster :wink: utan dessa blir det svårt...
Annars får jag nog välja kniven, det går att skära det mesta även testat på mig själv :shock:

Användarvisningsbild

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

BloM 230  
#325051 En ask tändstickor uträttar man mycket med :grin:
Speciellt i kombination med motorsåg.

Avatar Fallback

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

Anders Olsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#325185 Ett verktyg som måste finnas i mina arbetsbyxor är en sån där vändbar skruvmejsel från verktygslådan i gamla Saabar. Den gamla varianten alltså med platt och stjärna, inte den nyare med torx.
Det är egentligen inget kvalitetsverktyg, men stålet är segt så den blir inte totalförstörd av alternativa användningsområden och den är precis lagom stor för de skruvar man vanligen träffar på vid allmänt mekande.

Användarvisningsbild

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

Erre  
#325192 Pillemejsel och pennficklampa kan jag inte vara utan. Bryta, vrida, hacka och peta med mejseln, och se är alltid en fördel i fordon. :grin:

Sen räcker ju knappt grejerna i skåpet till för div udda jobb. Men jag brukar komma rätt långt. :wink:

Avatar Fallback

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#325193 Gränsfors stora klyvyxa!

Avatar Fallback

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

Hema  
#325208
Mangan skrev:Gränsfors stora klyvyxa!

Är det den som är mest lik en slägga?
Senast redigerad av Hema ons 08 apr 2015, 19:28, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#325213 Nja, tror de har en släggyxa också.

Avatar Fallback

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

Hema  
#325245 Oki doki. Fin är den hur som helst. :)

Avatar Fallback

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#325268
Bild


Så skall en yxa se ut!

Avatar Fallback

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

Hema  
#325274
Mangan skrev:
Bild


Så skall en yxa se ut!

Du menar oanvänd? ;)

Avatar Fallback

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

åberg  
#325452 Spettet. Så himla enkelt och ändå så mångsidigt.

Avatar Fallback

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

elis  
#325453 Liten led-ficklampa, hopplöst utan (60+). Mobilkameran, fotar innan så jag minns hur det ska sättas ihop.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).