Verkstan

Ditt bästa verktyg/maskin.

49 inlägg 21960 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ditt bästa verktyg/maskin.

TimmberJack  
#324814 Vad har du för bästa verktyg/maskin som du inte vill vara utan?
Mitt bästa verktyg är helt klart lilla "gullefjun" liten skiftnyckel som alltid är med i en ficka var jag än är. Den har sparat många steg. ...
Bästa maskin är helt klart Bobcaten. Kan användas till nästan allt.....



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

Fredrik Reuter  
#324815 Detta kan bli en kul tråd, bra initiativ!
Jag återkommer själv när jag tänkt ut mitt bästa! :-BD

Användarvisningsbild

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

JensSkoog  
#324816 Är ju flera jag inte skulle varit förutan, motorsågen, batteriskruvdragaren och annat, men det är en sak som har gjort den stora förskellen i snickrandet som jag överhuvudtaget inte skulle jobba utan, och det är Feinsågen (nu är det en Bosch, men det är samma saken). Såg den på en byggvarusmässa då den kom, och köpte direkt :grin: Den har sparat mig för oerhörd många timmars knotsågning och fingerslitage! :lol:

Användarvisningsbild

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

rokon  
#324830 Gedore svetstång kräver varken underhåll eller reparationer ej heller särskilda körkort en villig extra hand som aldrig släpper taget.
Bästa maskin Röjsåg Stihl FS 480

Avatar Fallback

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

Hema  
#324838 Bästa o bästa, men spettet håller jag högt.

Användarvisningsbild

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

anersimyra  
#324840 Min bensinvinsch...jag har dragit upp rishögar och virke från " omöjliga " lägen, stängt vältor,bärgat och flyttat på hindrande bilar. Bärgat träd ur sjöar och kanaler, flyttat sprängsten, bryggor, båttvättar. Jag använde den till att riva delar av ett hus. Den är förstås också mycket bra till skog och trädfällningsarbeten, den är helt klart mitt bästa verktyg.. :smile: :smile:

Användarvisningsbild

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

Seb macahan  
#324842 Bästa handverktyg är Fein'en. Grymt allsidig maskin. Bästa maskin är traktorn pga sin allsidigt och smidighet att ställa om från skogsmaskin utan lastare med griplastare till fullfjädrad snöröjare med sandspridare, snöbladet i frontlyft och snöskopa i frontlastare på bara några minuter. Multidock inom hydraulik är guld värt. Och supersteer i alla lägen.

Användarvisningsbild

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

Vardon  
#324849 Får nog säga multimetern för det är den jag använder mest. Avskyr muttersvarvar och felaktiga skruvmejslar så det brukar alltid sluta med att jag måste gå och hämta rätt verktyg.

Avatar Fallback

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

Brumsten  
#324855 Hej, jag anser att alla mina verktyg är bäst när jag behöver dom, och tro mig, jag har en del.
När jag känner mig fattig och på dåligt humör går jag ut i garaget och tittar på min verktygsuppsättning,
och blir genast på bättre humör, då känner jag mig rik igen. :smile: :mrgreen:
Ha de.

Avatar Fallback

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#324864 Bästa verktyget är ju svårt att bara säga ett. Men det senaste jag köpte som jag gillar skarpt är en laddningsbar arbetslampa som verkligen lyser bra Elwis LED COMPRESS, nu i efterhand så skulle jag köpt den i flex variant, enklare att fästa i hjulhus.

Bild

Användarvisningsbild

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

anersimyra  
#324869 En annan favorit som alltid ligger i bilen är en Baco " hajnyckel," den gapar ordentligt och är i övrigt smäckert byggd..som en äkta haj alltså.. :smile: :smile:

Användarvisningsbild

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

Hammaren  
#324886 Polygripen,fast min sambo tycker jag har ett bättre verktyg i min låda! :wink: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

T Landström  
#324892 Spikutdragaren Atle är kanske det verktyg jag använder minst...men har räddat mig några gånger ;)

Avatar Fallback

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

stektlök  
#324901 Huggarvagnen.... den gör vedeldandet möjligt.
Fyrhjulingen.... hmmm kan nog inte välja.
Traktorn...
Motorsågen...
Hammarn...
Passet....
Svårt de här.... kan vi köra en 10 lista istället. Du får endast ha kvar 10 st saker i din maskinhall/ verkstad :grin: vad väljer du

Användarvisningsbild

Re: Ditt bästa verktyg/maskin.

svampbob  
#324923
Seb macahan skrev:Bästa handverktyg är Fein'en. Grymt allsidig maskin. Bästa maskin är traktorn pga sin allsidigt och smidighet att ställa om från skogsmaskin utan lastare med griplastare till fullfjädrad snöröjare med sandspridare, snöbladet i frontlyft och snöskopa i frontlastare på bara några minuter. Multidock inom hydraulik är guld värt. Och supersteer i alla lägen.


Vilken Fein modell pratar vi om. För 20 år sedan var Fein för mig synonymt med en väldigt bra Nibbler.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).