Skördare

Problem med KTR-filer

4 inlägg 2686 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Problem med KTR-filer

nässjömåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31771 Jag kör en ERGO-03 och har problem med KTR-filerna. Det går bra att föra över till klaven, en Haglöfs mantax, och det går alldeles utmärkt att mäta trädet. Det går bra att föra tillbaka KTR-filen till maskinen och använda den till kalibrering. Men sedan är det stopp. Det går överhuvudtaget inte att sända KTR-filen till SDC. Det kommer upp ett meddelande på maskindatorn som säger: "KTR-fil korrupt, dvs uppfyller inte StanForD standard". Är det fler än jag som har råkat ut för detta med någon maskin? Jag är tacksam för alla uppslag jag kan få eftersom serviceteknikerna inte kan lösa problemet.



   TS
Avatar Fallback
ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31807 Samma sak händer oss ibland även med prd filer.
Brukar funka om man provar att sända igen,funkar inte det så får man spara om och prova igen då har det alltid funkat
hittills iallafall.. 8) Har kanske strulat 10ggr på 3 månader
Kör valmet 911 -04

Avatar Fallback
Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31825 om det säger att filen är korrupt så tror jag att det kan vara att det ligger kvar nån gammal fil som det är nåt fel på och därför inte skickats iväg, prova att ta bort gamla filer som finns kvar. HAr för mig att det var nåt sånt som var felet för oss tidigare när vi hade det felet

Avatar Fallback
nässjömåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32325 Har varit på semester där av dröjsmålet med att läsa detta. Bra tips jag skall prova dem snarast. Vad menas med att spara om filerna?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).