Öppna kategorin

Energimyndigheten har testat elverk

4 inlägg 4247 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Energimyndigheten har testat elverk

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#322296 Endast 3 av 8 klarar långtidstestet och endast 2 av 8 klarar att driva hemelektronik http://www.energimyndigheten.se/Hushall ... 015/?tab=1
/Niklas



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Energimyndigheten har testat elverk

åberg  
#322318 Att det inte går att köra mer än några tiotal timmar på en del av de testade elverken, det är ju direkt pinsamt. Förvånande dåligt.

Sen är det himla bra att de tar upp spänningskvalitet och att det skiljer så mycket. Det hade inte varit fel att skriva nåt om fyrkant och sinus också.

Avatar Fallback

Re: Energimyndigheten har testat elverk

Robertberg  
#322368 På jobbet har vi haft ett 6-hästars biltema elverk sen i somras, för att driva pump, rörsvets med mera. I snitt kanske det har använts 2-3 timmar om dan, men ibland fulla arbetsdagar med en enfas dränkbar pump.. Det går än! Får fylla på lite olja ibland, och det ser ganska risigt ut efter att ha blivit kastat in och ut ur bilen och släpat genom naturen.

Avatar Fallback

Re: Energimyndigheten har testat elverk

ICE  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#322485 Har samma elverk jag obantteg. Köpte det för 2,5 år sen för att ha med på flaket på kingcaben och ha ständig tillgång till ström i skogen. Drev den elektriska motorvärmaren och kupevärmaren i bilen 1 timme eller 2 varje vinterdag innan hemfärd och körde även mikro och alla sorters elverktyg utan problem. För att kosta dryga 2000 kr och ge 2500w är det en sjukt bra investering för det funkar perfekt än och startar på 2 eller 3 rycket vid 15-20 minusgrader. Har behövt efterdra nån mutter till infästningen i stativet om jag ska vara ärlig men inget mer.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).