Traktorer och processorer

Finns ventilskydd (för svets) att köpa?

4 inlägg 3368 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Finns ventilskydd (för svets) att köpa?

Pe_Er_79  
#322136 Nu menar jag ventilskydd som svetsas på fälgen. Finns det att köpa någonstans eller måste man snitsa till något eget? Ska byta däck så jag tänkte att det vore smidigt att ordna detta på samma gång..



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Finns ventilskydd (för svets) att köpa?

Fredrik Reuter  
#322153 Hej,
Det har jag aldrig sett, men det kanske finns?
Annars är det väl relativt enkelt och billigt att vanligt stålrör och ev också gänga med vanlig VVS plugg. Så är det ju på de flesta fälgar till skördare och skotare.
Passa ev innerslang vid svetsning bara... :surp:

Användarvisningsbild

Re: Finns ventilskydd (för svets) att köpa?

hayabusa 08  
#322158 Tja, nu vet jag inte om det finns färdiga saker att köpa o svetsa fast direkt, men min första tanke är att gå till en rörfirma o skaffa en muff med invändig gänga o en plugg att gänga i som lock.

Verkar vara det enklaste tycker jag.

Lycka till

Ps
Såg just att Fredrik redan svarat samma sak, nåväl då kanske det inte var en så dum ide :wink:

Användarvisningsbild

Re: Finns ventilskydd (för svets) att köpa?

Åke Nilsson  
#322197 Beroende på fabrikat på traktor finns ventilskydd att bulta fast mellan fälgdiskens bultar.
Annars sök en lämplig vvs skarvmuff med ändpropp av plast som dagens skogsmaskiner har.
INTE AV STÅL då risk för fastrostning finns.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).