Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Holder

145 inlägg 102425 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Holder

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#312019 Magnus M ,det är en ramstyrd 5t kärra ute på blocket om intresse finns,ca 5 km från där jag tror du köpte Holdern

Användarvisningsbild

Re: Holder

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#312024 Tack för tipset, hade inte sett den. Leden ser ju bra ut men sitter lite för långt bak för mig tror jag, ska ju ha dit kranen efter leden. Skulle va om man kortar röret framför isåfall. Annars ser kärran nästan precis ut som den jag har kranen på.

Ska fundera lite :smile:

Magnus M

   TS
Avatar Fallback

Re: Holder

TobbeBorg  
#316828
Gaffe skrev:Tobbeborg ungefär hur mycket lyfter den i frontlastaren?

Tjena Gaffe
500-600 kg med bakvikt på skulle jag gissa

Avatar Fallback

Re: Holder

Gaffe  
#316998 Hade ju hoppats på att den klarade omkring 1000 kg....

Avatar Fallback

Re: Holder

Martcarl  
#321020 Hej!

Har kollat igenom tråden och får ett extremt ha begär när jag ser dessa holder modeller. Äger en skogs/häst gård (drivs som hobby) och ser stora möjligheter för att göra vardagen ännu roligare då det ska putsas beten, köras virke, skotta snö etc etc.

Men när jag börjar söka efter begagnade Holders A50, A55, A60, C870 etc så märker jag att det knappt finns några att få tag på! Är de så bra att ingen vill sälja dem eller finns det helt enkelt så få att få tag på? Efter några sökningar i Tyskland verkar utbudet vara ytterst begränsat även där? Eller söker jag på fel sidor kanske? Några Tips?

Denna maskin hittades dock i Norge, nästan så att man skulle kunna tänka sig att byta in bilen och bara åka i denna framöver. :grin:

Avatar Fallback

Re: Holder

Gaffe  
#321023 Nu fick du en konkurrent i ditt sökande :wink:
Vilken modell är det på bilderna? Har för mig att jag sett en liknande fast med fönster lågt ner i dörrarna.

Avatar Fallback

Re: Holder

Martcarl  
#321034 Ingen fara! :grin:

Jag kommer få drömma om Holders ett tag till då jag har en handfull projekt som måste ros iland innan detta blir aktuellt.
Modellen anges vara en "C8.72" i annonsen http://m.finn.no/agriculture/tractor/ad.html?finnkode=56077595&q=Holder&sort=0&listPos=3&ref=fas.
Årsmodell 2004 och har bara gått 2500 timmar. Dock redan rostlagad och därför omlackerad hytt. Men hade jag pengarna redo så hade jag inte tvekat, (jo lite kanske, det är mycket pengar för, i mitt fall, en hobbymaskin).

Tycker man borde kunna hitta fler i Tyskland. Hör av dig om du springer på någon bra sajt. Jag har ännu inte lyckats.

Användarvisningsbild

Re: Holder

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#321045 Kan tyvärr inte hjälpa dig med var du ska leta men generellt så är det nog lättare att hitta parkversionerna än dom rena jordbruksvarianterna.
Jag är jättenöjd med min, funkar kanon i skogen. Varit o kört ut lite mer nu o det går som på räls.

Jag tror ju ioförsig att till mer allmänt gårdsarbete funkar nog vilken traktor som helst, jag kör ju kanske 80% i skogen o där är den enligt mig överlägsen andra alternativ i samma prisklass.

Magnus M

   TS
Avatar Fallback

Re: Holder

Hema  
#321052 Jag vill också ha! :)

Avatar Fallback

Re: Holder

Gaffe  
#321594 Här fanns en del att titta på...
http://www.traktorpool.se/begagnat/a-Tr ... 4/b-Smalspåriga-traktorer-kompakttraktorer/28/c-Holder/288/netgross/2/sort/ASC/sortby/price/

Får inte till länken...


//G

Användarvisningsbild

Re: Holder

totte  
#321700 Smalspåriga-traktorer-kompakttraktorer

Användarvisningsbild

Re: Holder

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#321867 Inte mycket till film men det var allt som blev innan kameran behagade säga upp sig för gott 😡
Men det är ju något iallafall, o trevligt ljud tycker iallafall jag :smile:


   TS
Användarvisningsbild

Re: Holder

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#321934 :-BD :-BD
Tummen upp!!

:-BD :-BD

Användarvisningsbild

Re: Holder

totte  
#321950 [quote="Magnus M"]Inte mycket till film men det var allt som blev innan kameran behagade säga upp sig för gott 😡
Men det är ju något iallafall, o trevligt ljud tycker iallafall jag :smile:

Mycket trevligt dieselmorr! Riktigt skoj att se den fina lilla traktorn i arbete. :-BD :-BD

Trist med kameran :sad: , tur du fick ut filmen i alla fall.

Användarvisningsbild

Re: Holder

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#322027 Tackar :smile: , kameran kvittar då det var en gammal skitkamera men det var synd den inte hängde i ett par minuter till.
Jag har filmat lite med GoProkameran oxå men det är en film på 20 minuter o med den kvalitén o filstorlek den ger så springer datorn o gömmer sig när jag närmar mig med minneskortet :grin: .
Ska nog prova o ställa ner kvalitén på den nästa gång.

Magnus M

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).