Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Däcktryck på ATV-kärran?

5 inlägg 7313 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Bucketman  
#31803 Jag kör bara med 0,5 bar i mina boggie däck. Det räcker gott o väl, tycker att det kan bli hoppigt o stötigt annars. I fyrhjuligen har ja bara 0,3 bar för bästa fäste.



   TS
Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31833 Vad använder nu för mätare? Jag köpte en ny digital, skit bra trodde jag men den var talanglös. Fick med en såndär "penna" till fyrhjulingen är det det bästa som finns? Pumpmunstycket till kompressorn vaknar vid liv lämpligt vid 0,5 så av den är man inte hjälpt.

Avatar Fallback
Nolltax AB  
#31841 Den däringa pennan till fyrhjulingen är nog den bästa mätaren, såtillvida ni ej snusar förståss....

Avatar Fallback
Bucketman  
#31865 Ja har bara en sån där billig rustamunstycke med manometer på som kostar typ 100 spänn med ett vanligt blåsmunstycke oxå... funkar kanon för mig. Sen har ja även en bra vanlig fotpump med manometer på som oxå funkar bra, den änvändes när ja höll på och cuklade lite mountainbike. Men nu är ja lite för tung för sånt då det är tyngdlyftning som tog över helt och hållet :lol:

   TS
Användarvisningsbild
sjodin  
#38268 Skulle rekommendera max 0,7 bar då risken för punka är enorm! Små pinnar och lite vassare stenar är som bovar. Beror alldeles på hur terrängen serut!

- Kvalitén på däcken är Smäst i dagensläge!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).