Motorsåg och handhållet

Bra kedjeoljeflaska till batterisåg

18 inlägg 7282 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bra kedjeoljeflaska till batterisåg

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#318277 När jag rotkapade efter bla Gudrun så lessnade jag på att få soppatorsk mitt inne i ett bröt,sedan trassla sig ut o hitta på kombdunken för att tanka,sedan trassla sig in till samma ställe igen för att kapa ibland endast ett eller ett halvt träd på det stället innan förflyttning till nästa ställe!! Så numera har jag ett speciellt huggarbälte för rotkapning! två kilar på vänster sida o liten yxa på höger sida,bakpå har jag två flaskor med bensin å en med kedjeolja och ibland har jag även en eller två flaskor med vatten med mig! Flaskorna jag använder är Imsdal blåa 0.7 litersflaska för mineralvatten som man kan hitta på nästan varje mack eller affär!dessa passar pefekt i stihls hållare för färgflaskor! jag fyller på flaskorna enkelt vid behov när jag kommer i närheten av kombidunken! piparna på kombidunken passar nämligen utmärkt i flaskorna! :smile: så dessa Imsdal 0.7 litersflaskor kanske vore nåt för dig att prova! :smile: :roll:

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Bra kedjeoljeflaska till batterisåg

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#318279 Du tog aldrig fel på vatten och bensin någon gång? ;)

Användarvisningsbild

Re: Bra kedjeoljeflaska till batterisåg

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#318281
Mangan skrev:Du tog aldrig fel på vatten och bensin någon gång? ;)


Inte hittills.... vad jag vet!!? :wink: har varit nära ett par ggr förvisso men...... :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).