Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Mått på infästningdetaljer snöbladsbalk

4 inlägg 2088 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Mått på infästningdetaljer snöbladsbalk

kungsis  
#318045 Köpte ett Carlman snöblad för att ha till en Suzuki samurai, men ångrat mig. Försökt sälja det vidare ,utan att ha lyckats och det kan väl bero på att jag inte har några infästningsdelar. Så därför tänkte jag bygga några, på lediga stunder och undrar och hoppas jag att någon kan hjälpa mig med lite mått. Till att börja med har jag börjat med fästet till dragkulan. Frågan är hur mycket högre upp än själva balken kulkopplingen ska sitta. Någon som har lust att mäta?

Mvh
Kungsis



   TS
Avatar Fallback

Re: Mått på infästningdetaljer snöbladsbalk

Qkeeper  
#318143 Har inga mått att komma med men ett tips, försök få det så tight mot hasplåten som möjligt för bästa markfrigång efter mina erfarenheter.

Avatar Fallback

Re: Mått på infästningdetaljer snöbladsbalk

kungsis  
#318373
Qkeeper skrev:Har inga mått att komma med men ett tips, försök få det så tight mot hasplåten som möjligt för bästa markfrigång efter mina erfarenheter.


Jo, det är väl klokt :smile: . Samtidigt vill man ju inte bygga om det hela tiden utan helst ska det ju passa alla maskiner.

Mvh
Kungsis

   TS
Avatar Fallback

Re: Mått på infästningdetaljer snöbladsbalk

Qkeeper  
#318525 Sant, alternativet är ju och bygga frontfäste typ Warn modellen. tycker det fungerar fint, bättre hållbarhet än vad jag trodde. :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).