Små skogsmaskiner och övriga maskiner

CF Moto 800 EFI

5 inlägg 11056 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

CF Moto 800 EFI

Rydiander  
#317746 Hej, som blivande skogsägare hade jag tänkt skaffa en atv för att skotta, köra ut vindfällor och nöjeskörning givetvis :smile: . Tror ni det "räcker" med en CF Moto? Även jag tror väl att om jag skulle hålla på att gallra och avverka, skulle jag nog satsat på polaris, grizzly, honda eller dylikt vid hård körning under längre period, men det är ju ändå en skillad på kanske 30`tusen. Ni som testat: CF Moto: skit-helt ok-kanon?
Med vänlig hälsning
Martin



   TS
Avatar Fallback

Re: CF Moto 800 EFI

Hema  
#317793
Rydiander skrev:Hej, som blivande skogsägare hade jag tänkt skaffa en atv för att skotta, köra ut vindfällor och nöjeskörning givetvis :smile: . Tror ni det "räcker" med en CF Moto? Även jag tror väl att om jag skulle hålla på att gallra och avverka, skulle jag nog satsat på polaris, grizzly, honda eller dylikt vid hård körning under längre period, men det är ju ändå en skillad på kanske 30`tusen. Ni som testat: CF Moto: skit-helt ok-kanon?
Med vänlig hälsning
Martin

Har för mig att modeller har något längre hjulbas för att vara bland de smidigaste i skogen, men samtidigt har tidningen Allt om Gården utsett CF Moto att vara den bästa uppstickaren, så att den bör tas med i jämförelse med de övriga sju erkända märkena. Det är ingen skitmaskin iaf. Men inköpspriset speglar väl andrahandsvärdet..
Senast redigerad av Hema lör 21 feb 2015, 20:55, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: CF Moto 800 EFI

svampbob  
#317796 Jag såg i tidningen härom dagen. Tror det var tidningen gården där dom testade en 500 eller 550 från CF moto. Det var visst det första som mer var riktad mot skogskörning och den fick väldigt bra kritik.

Användarvisningsbild

Re: CF Moto 800 EFI

Rydiander  
#317802 Ja det är väl att likna med att köpa en volvo, dyrt inköp och högre andrahandsvärde, och tvärtom med tex en opel. Ska försöka hitta de testen ni ptatade om.

   TS
Användarvisningsbild

Re: CF Moto 800 EFI

svampbob  
#317869 Tog en bild

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).