Motorsåg och handhållet

Stihl ms 201 M-tronic

241 inlägg 102596 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 201 M-tronic

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#304145 ja inte är det många inlägg här som gäller själva tråden inte! nämligen vad ni tror om 201 m-tronic? men det är väl som vanligt antar jag!:-)

Ekhaga skall sälja ms 200! ja varför inte? ska själv sälja ett gäng sågar: 1st T540xp, Dolmar 7900 med handtagsvärme, en eller kanske två husqvarna 242xpg mm! alla sågar går klockrent, hojta till om ni är sugna! :-)

/ Huggarn.

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 201 M-tronic

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#304147
Ekhagas trädfällning skrev:Köpte precis en 201:a. Hummm skulle kanske väntat... Men jag är nöjd med den. De har fått till dem riktigt bra nu tycker jag.

Så nu ska jag sälja min 200:a på blocket. Undra vad man kan få för den?


Lägg ut den på Tradera istället! folk är fan inte riktigt kloka där!!! :roll: du kommer att få ca 2-3000 minst plus frakt! kanske mer! oavsett skick och ålder! så fort det blir budgivning så verkar dårarna gå helt bananas!! :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl ms 201 M-tronic

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#304275 meir penger en vet heiter det i Norge

Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 201 M-tronic

anersimyra  
#304277
Huggarn skrev:
Ekhagas trädfällning skrev:Köpte precis en 201:a. Hummm skulle kanske väntat... Men jag är nöjd med den. De har fått till dem riktigt bra nu tycker jag.

Så nu ska jag sälja min 200:a på blocket. Undra vad man kan få för den?


Lägg ut den på Tradera istället! folk är fan inte riktigt kloka där!!! :roll: du kommer att få ca 2-3000 minst plus frakt! kanske mer! oavsett skick och ålder! så fort det blir budgivning så verkar dårarna gå helt bananas!! :lol:
På Tradera kan mycket kul hända.. :smile: själv samlar jag på vissa typer av äldre ABU Cardinal. För ett antal år sedan började jag bjuda när jag var på fyllan. Strax kom där ett rundligt motbud.. :o Efter att jag vunnit auktionen konstaterade sambon lakoniskt : Två fyllskallar har nu drivit upp priset till en orimlig nivå..men gratulerar till rullen..PUCKO !!.. :shock: :shock:

Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 201 M-tronic

Ekhagas trädfällning  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#304452 M-tronic på Stihl eller AutoTune på Husqvarna gillar jag. Jag tycker sågar som är utrustade med det går bra. De går visserligen lite knackigt första minuten men sen bättre.

Därför tror jag även att 201:an med M-tronic kommer att bli bättre än nuvarande.

Dessutom så är M-tronik och AutoTune relativt ny teknik i motorsågar så jag förväntar mig att utvecklingskurvan fortfarande är ganska brant. Alltså att det ganska raskt kommer uppgraderingar och förbättringar.

Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 201 M-tronic

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#304627 Japp! håller helt med dig Ekhaga! m-tronic och autotune går för jäkla bra! å det är nog som du säger att den tekniken ännu bara är i sin "linda"! :smile: om stihl kunde skruva på handtagsvärme på en 201 m-tronic så vore man ju nästan i himmelriket! :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 201 M-tronic

Ekhagas trädfällning  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#314834 Stihl ms 201 har försvunnit från Stihls hemsida. Är det måntro ett tecken på att ms 201 med M-tronic är på gång?

Någon som vet?

Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 201 M-tronic

palbin  
#314836 Budgivning kan gå på alla håll - jag har tex köpt helt ny Hva
395xp från ebay.de som jag senare sålde till ngn slags små-
skalig ÅF (som skulle sälja den vidare) för mer än jag gav (in-
kl alla porto m) då jag kom på jag hade nog av dem ... .

Det gäller lägga budet i sista sekunden ... gå in då (inte tidi-
gare) om DU gillar läget ... då höjer man säg 10-15% (det blir
ändå bara ett högsta bud med minimuminkrementet) och får
allt som oftast det man bjöd på för kanske 5-7,5% över vad
budet var i sista sekunden ... .

Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 201 M-tronic

värmSkog  
#316445 nu finns den på svenska hemsidan iaf

http://www.stihl.se/STIHL-produkter/Motors%C3%A5gar/Motors%C3%A5gar-f%C3%B6r-skogsbruk/243584-131/MS-201-C-M.aspx

Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 201 M-tronic

JensSkoog  
#316470 Står inget pris?? Någon som vet vad den kostar i Sverige? I Norge skall dom ha N.kr. 6.990,- för den.

Avatar Fallback

Re: Stihl ms 201 M-tronic

axwell  
#316485
JensSkoog skrev:Står inget pris?? Någon som vet vad den kostar i Sverige? I Norge skall dom ha N.kr. 6.990,- för den.


7190 svenska kronor inkl. moms. :shock:
https://raketlasse.stihl-viking.se/sv-s ... otorsagar/

Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 201 M-tronic

palbin  
#318716 Vilken vill man ha - 201 eller 201 C-M?

Kolla här föresten VB dylika Stihlar som kostar typ 20 lakan

http://www.ebay.de/itm/Motorsage-Stihl- ... 232f9adcbd

http://www.ebay.de/itm/Motorsage-Stihl- ... se_Kettensägen&hash=item2c7879e1de

Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 201 M-tronic

JensSkoog  
#318731 Är det seriösa prisar på E-bay. 15.250,- norska kronor!! Här får jag samma sågen hos min ÅF för 7.500,-.

Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 201 M-tronic

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#318835 Måste vara nåt fel där för i Tyskland hos ÅTF är det ungefär samma priser som här.

Avatar Fallback

Re: Stihl ms 201 M-tronic

sågifer  
#318871 Jag har kört några tankar med min 201 M-tronic idag. Mest gallring. Den går bra som bara den, är mycket nöjd med kombinationen av lätt vikt, 1,3 ps kedja och tillräckligt med sprutt. Kör 12" svärdet som sitter på från fabrik.
Enda minuset är att man får dra till kastskyddet ett par gånger ibland när man vill dra ur den. Ska kika på den under morgondagen och se om jag hittar nåt skäl.

/sgf

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).