#314640Jag undrar vad förgasaren (förgasaralternativen - ty det lär finnas flera, eller?) heter på Stihl 020, MS200 och MS200T?
Planen är köpa en ny oxå flytta runt den mellan de dy- lika sågar jag har medan jag "förgasarrenoverar" de gamla förgasarna ... . (Låter väl inte så dumt, eller?)
Det är ju tyvärr inte så att det bara är att skruva av luft- filterkåpan så står det en stor skylt som talar om vad det är för förgasare (: ... .
#314645Inte? Det står märke, modell och version på allihop. Ska de renoveras är det bättre o göra det på den du ska ha i... Det är ingen skillnad på membranen inom samma märke. Det finns både Zama och Walbro i flera varianter.
Mange skrev:Inte? Det står märke, modell och version på allihop. Ska de renoveras är det bättre o göra det på den du ska ha i... Det är ingen skillnad på membranen inom samma märke. Det finns både Zama och Walbro i flera varianter.
Ja då får jag titta nogrannare då - tackar!
Informationen om membran var mycket värdefull - ty det verkar ju vara rena djungeln annars med potentiellt hundratals olika membransatser välja mellan!
#314658Alltså - pillar man i en ny passande förgasare så får man en uppfattning om ev problem som finns eller inte finns med den gamla var delvis tanken ... ?
(Jag har skaffat en ny till 346xp som jag har några av med samma "filosofi" ... .)
På en MS200 står det dels Zama Stihl China (lite hjärnsläpp här från tyskarna - köper man tyskt vill man nog det skall vara tyskt och inte kinesiskt?) samt S96B 725A - se de första två bilderna - efter lite funderande kom jag därför fram till att det måsta vara en Zama C1Q-S96B förgasare ... .
På en Stihl 020 står det bara Zama STihl China (och inget annat ...).
På en Stihl MS200T ser det ut som på de två sista bilderna - dvs det går ej se ngt utan att demontera mera ... .
PS. Det lär kanske vara en fördel med de nya datorsågarna - man kopplar kaNSKE bara in sin bärbara PC/mobil så kan man se vad alla komponenter är som konfigurationen på en dator ... jag för- söker piffa upp en lite äldre Imac lite med nytt operativsystem, mera minne, SSD-hårddisk mm och då kan man bara trycka lite med musen och få reda på allt man behöva veta om vad det är man har ... .
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).