Avverkning (slutavverkning)

Taxa för manuellt skogsarbete

12 inlägg 8332 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Taxa för manuellt skogsarbete

zebbev  
#314101 Tjena!
Jag undrar vad timtaxan för manuell huggning är för en som har F-skattsedel?



   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Användarvisningsbild

Re: Taxa för manuellt skogsarbete

svampbob  
#314107 Själva iden med att vara företagare är att man är fri att göra sina affärer och sätta sina egna priser. Fackets tentakler när inte så långt ännu så att dom kan bestämma priserna för F-skattare.

Jag misstänker att det är svårt att ta ut mer än 350 kr/tim som manuellhuggare åtminstone på längre uppdrag.

Användarvisningsbild

Re: Taxa för manuellt skogsarbete

zebbev  
#314113 Tack för ditt svar, var något där omkring jag antog att det kunde ligga. Gärna fler svar från andra :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Taxa för manuellt skogsarbete

Peteflamingstar  
#314194 310-330 plus moms ligger jag på för "vanligt" motormanuellt skogsarbete. Skulle gärna höja men då blev man nog utan de jobben, som tur är gör jag annat som huvudsaklig syssla i firman.

Användarvisningsbild

Re: Taxa för manuellt skogsarbete

Fredrik Reuter  
#314198 Hej,
Här i Värmland verkar det ligga på en maxtaxa om 310.-/h exkl moms om du jobbar mot ett skogsbolag.

Avatar Fallback

Re: Taxa för manuellt skogsarbete

Zetor 25  
#314218 325 kr/tim både för motorsåg och röjsågsarbete.

Avatar Fallback

Re: Taxa för manuellt skogsarbete

Chuck Norris  
#314223 Får ni betalt för resor? restid? milersättning?

Avatar Fallback

Re: Taxa för manuellt skogsarbete

jolo  
#314227 Vi tar 400:- +moms i timmen för motorsågsarbeten då tar vi även för restid

Avatar Fallback

Re: Taxa för manuellt skogsarbete

Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#314230 Tar 320:- med röjsåg & 350:- till 500:- beroende vad för jobb för motorsåg.

Avatar Fallback

Re: Taxa för manuellt skogsarbete

Blivande snickare  
#314231
jolo skrev:Vi tar 400:- +moms i timmen för motorsågsarbeten då tar vi även för restid

Jobbar du i skogen eller på gårdar? :smile:
Var i Sverige?

Avatar Fallback

Re: Taxa för manuellt skogsarbete

jannee  
#314234 Betala 400kr/tim + moms och därtill restidersättning, då är det surt med att vara skogsägare och inte kunna utföra något själv - kanske behöva leja för allt.
Å andra sidan missunnar jag inte jolo om han lyckas ta ut det priset + vara fullbelagd med jobb = tjänar då i paritet med vad en hantverkare gör - BRA :grin: .

Användarvisningsbild

Re: Taxa för manuellt skogsarbete

zebbev  
#314247 tack för svar!

taxan verkar inte skilja så mycket i sverige, antar att det är en varken låg eller hög taxa i östergötland/sörmland

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).