Skogsvagn (Huggarvagnar)

mowi skrot

14 inlägg 12026 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

mowi skrot

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30087
Bild


någon bonde på blocket som inte var nöjd med vagnen.
tycker inte att det står nå speciellt skit om mowi vagnarna på denna sidan. eller är det klent med delar till dom, nån som vet?



   TS
FTG
Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30094 våran förra Mowi vagn hadde vi i 13 år utan att svetsa någonting. Enligt mig har han helt fel

Avatar Fallback
PelleT  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30097 Är mycket nöjd med min, och tror inte på att det är problem med reservdelar. Däremot är det nog rätt ont om skrotade kranar/beg delar, vad det nu kan bero på...
8)

Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30098 Varför lägger man ut en annons på Blocket av alla ställen och berättar hur dålig den är. På blocket säljer och köper man saker inte skriver hur dåligt något är.

Avatar Fallback
getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30101 ok. kunde inte heller tro att det va problem med mowivagnarna.
har inte sett denna typ av annonsering förr. tyckte det var lite mysko :shock:

   TS
Avatar Fallback
John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30105 Hehe mycket konstigt :o Vår mowi har hållt i 11 år o vi har endast fått punktering en endaste jävla gång och det var för att det hadde skavt hål på slangen inne i hjulet. Inte ett enda krångel på 11 år, det är vad jag kallar kvalitet, inte sant? :wink:

Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30301 Nu är inte annonsen kvar dom fick nog inte ha kvar den.

Användarvisningsbild
The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31279 är mycket nöjd med min mowi :lol: har i.o.f.s. inte kört så väldigt mycket med den . har en granne som har en 10 tons han är oxå mycket nöjd han har provat runt det mesta på marknaden... och använder verkligen materialet efter devisen full fart spar tid :roll:

Avatar Fallback
JoRu  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31356 Fråga till er som kört mowikranar. Det brukar stå i tidningar och
annonser att parallellkranar typ mowi drar mindre effekt.
Är detta något som märks eller bara sånt som syns i mätningar?
Finns det några påtagliga nackdelar parallellkranar?

Avatar Fallback
John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31364 Jag ser inga direkta nackdelar med deras kranar förutom att dom kan vara jävliga o smörja på vissa punkter. Men annars ser ja inget fel me dom :D Angåede effektsparande så tror ja de stämmer, du behöver ju bara använda en spak till en rörelse, till skillnad från vikarmskranar där du måste använda 2 spakar för att göra samma rörelse.

Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31386 På nästan alla skördare sitter det paralellkranar men på skotare sitter vanliga vikarmskranar, orsak??
Du får väl högre lyftkraft då ihopvikningen funkar i en linje och ger kraft till lyftet, men är dom sämre att precision köra vid lastning??
Annars hade väl skotarna oxå haft dessa??

Avatar Fallback
getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31387 har fått för mig att det inte går å komma nära grinden med gripen då man har fullt lass på vagnen? är det bara som jag tror :?

   TS
Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31402 jo det stämmer att dom drar mindre effekt

Avatar Fallback
Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31434 Fördelen med parallellkranar är att de (oftast) bara använder en cylinder för att sträcka ut kranen medan man på en vikarmskran får säka bommern samtidigt som man sträcker ut stickan. Då går det naturligtvis åt mer oljeflöde. Att en parallellkran skulle vara "starkare" anser jag vara nys. Jämfört med vad då?

MVH
MN

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).