Husqvarna 550xpg, 272xpg, Fransgård V5000 Vinsch, Edsbytuggen, Lennartsfors SMB 2155E, Mowi 850/P25, John Deere 6330, MF 175.
Socialt (mer om oss)
Ett barn är fött
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in lör 24 jan 2015, 17:45#312731Min fru födde en dotter för tre dagar sedan (ca 3300 gram, 51 cm), men vi har inte än funnit ett bra namn för vor "liten flicka". Jag har hittat svar på många frågor här på Skogsforum! Kanske har ni också har ett bra namn för en pytte liten flicka?
TS
lör 24 jan 2015, 18:18#312748Eva efter skogsmaskinen var ju bra!!
Kommer inte på något annat skogligt namn just nu, men här kommer ett par fina namn från skogarna runt om här....
Tyra
Greta
Adina
Hildur
Kommer inte på något annat skogligt namn just nu, men här kommer ett par fina namn från skogarna runt om här....
Tyra
Greta
Adina
Hildur
Glöm inte att bromsen är fartens värsta fiende!! SLÄPP ALDRIG GASEN!! // Zixten
lör 24 jan 2015, 18:19#3127493300 gram, det är knappt man får igen utsädet, men grattis till er båda och er dotter.
Jag föreslår att hon heta Tekla, eller Frida med tanke på den stigande arbetslösheten bland ungdomar.
En del skämt, och en del allvar.
Än en gång grattis, ta väl vara på er gåva.
Var är min näsduk?
Jag föreslår att hon heta Tekla, eller Frida med tanke på den stigande arbetslösheten bland ungdomar.
Var är min näsduk?
lör 24 jan 2015, 18:41#312755
Knappt du fick igen utsädet...en mening som min farbror sa till en gång för många år sedan till en gubbe i jaktlaget
Brumsten skrev:3300 gram, det är knappt man får igen utsädet, men grattis till er båda och er dotter.
Var är min näsduk?
Knappt du fick igen utsädet...en mening som min farbror sa till en gång för många år sedan till en gubbe i jaktlaget
lör 24 jan 2015, 18:45#312756Stort Grattis åt både dig och din bättre hälft!
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
lör 24 jan 2015, 20:22#312787Grattis
Vad trevligt! Jag har själv varit "småbarnsfar" i 42 år, och det är det bästa jag gjort i livet, så välkommen efter!
Alla mina döttrar (fyra stk) har dubbla namn. Tänkte det var en god ide, för då kan dom bestämma själv vilket dom vil använda när dom växer upp!
Om det hade blivit en til, skulle vi gett henne namnet Helene Sofie! Det är ett mycket snyggt namn tycker jag!
Vad trevligt! Jag har själv varit "småbarnsfar" i 42 år, och det är det bästa jag gjort i livet, så välkommen efter!
Alla mina döttrar (fyra stk) har dubbla namn. Tänkte det var en god ide, för då kan dom bestämma själv vilket dom vil använda när dom växer upp!
Om det hade blivit en til, skulle vi gett henne namnet Helene Sofie! Det är ett mycket snyggt namn tycker jag!
Jack of all trades, master of none!
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).